Kan jag använda för nuvarande handfat och strömkälla i LVDS föraren en MOS-transistor?

W

Warlike

Guest
Ledsen för dålig engelska och dumma frågor =) 1. Kan jag använda för nuvarande handfat och strömkällan i enkel LVDS föraren en MOS-transistor? Eller jag ska använda svårare strömkälla? 2. Nuvarande sink / source ska verka i mättnad eller triod region?

[Quote = krigiska] Ledsen för dålig engelska och dumma frågor =) 1. Kan jag använda för nuvarande handfat och strömkällan i enkel LVDS föraren en MOS-transistor? Eller jag ska använda svårare strömkälla? 2. Nuvarande sink / source ska verka i mättnad eller triod region? [/Quote] Jag tycker enkelt strömkälla räcker. men det bör alltid arbeta i mättnad. Och eftersom du utformar låg spänning om 400mVpp. så att det är enkelt att implementera.

Du kan göra vad som helst som uppfyller IEEE 1596 respektive MKB-644A standard (åtminstone om du känner dig skyldig att följa en standard). Särskilt vanligt mod specifikation kan vara en fråga om icke-matchande P och N-transistorer. Därför många förare använder en gemensam-mod-slinga spänningsstyrning. I motsats också icke-mättade växlar med en extra källa sida parallell uppsägning används ibland som förenklad LVDS förare.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back