Kan jag bygga en FPGA kit?

• Thread starter ahmad_abdulghany
  • Start date
A

ahmad_abdulghany

Guest
Hej,
Du kanske vet att det finns en mängd olika microcontrollers programmerare, byggsatser och manyother testa brädor och allt för många typer av microcontrollers som kan byggas, men det är många andra kit för microntroller säljs överallt,

Men för FPGA, ser jag aldrig någon kit kretsar eller shematics som är redo att bygga med egen, har jag rätt?Kan någon ge mig några byggsatser som kan byggas med lägre kostnad än andra byggsatser på marknaden?

Tack på förhand,
Ahmad,

Du är inte rigth!Det finns en LOF byggsatser för FPGA och CPLD, som du kan kopiera sig själv.Exempel Xilinx Spartan 3 Starter Kit.Sök på oficial webbplats Xilinx för "Spartan-3 Starter Kit", och du ser denna sida: http://www.xilinx.com/products/boards/DO-SPAR3-DK/reference_designs.htm

Varför behöver ni för att bygga kit??Kan det whould vara bättre att lära sig om FPGA från någon annan uppsättning, förutom att bygga PCB är mycket dyrt .....Hälsningar,

Inte bara PCB är kostsamt,
också löda chip är svårare.
Nu även med lägre PIN-kod, de paket som har mycket fina tonhöjd.
Dessutom modern FPGA behöva flera spänning,
Vissa är mycket låg men måste vara mycket låg resistans.
Detta är svårt att göra, och tills du har gjort det, en nyare billigare enheten kommer
finnas på marknaden.
Den enda verkliga skälet för att göra en bräda själv är, om du behöver
speciella periferi att du inte kan ansluta med en kontakt,
exempel mycket snabba optiska gränssnitt, lågt brus AD / DA-omvandlare,
mycket snabbt minne, etc.

Några av Xilinx byggsatser är billigare än du kan med den enda FPGA för.

Andreas

Jag håller med andra människor som har lagts ut här.Det blir svårare och svårare att bygga din egen FPGA board.Böterna Pitch utanpåliggande delar gör det mycket svårt.Jag har gjort en själv och det kostar> $ 500 för PCB, delar och montering.Den manuella monteringen av styrelsen tog 16 timmar!Det är en av anledningarna till att jag beslutat att erbjuda de församlade styrelsen för försäljning (sammansatta professionellt förstås).149 $ får du i styrelsen, kablar, LCD-bildskärm, CD-ROM med appnotes, datablad etc. Kolla www.dulseelectronics.com för den färdiga styrelsen.Ett annat alternativ är $ 99 Spartan 3 ombord från Xilinx.

Det är inte bara billigare att köpa en färdig styrelse, vet ni också att det ska fungera ur lådan.Så oavsett om du går på en kartong från Dulse elektronik eller Xilinx eller någon annan, jag rekommenderar att köpa en monteras ombord.

Phil

Du egentligen inte behöver bygga byggsatser styrelser för FPGA: er.FPGA's are user rekonfigurerbar.Markerna själva är anpassade delen.Så du kan använda en allmänt ändamål FPGA ombord och använda I / O hur du vill.

För anpassade brädor, det vore trevligt, men det är mycket dyrt i form av tid och pengar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back