Klappa aktiverade Remote

B

Benjamin Dwiyanto

Guest
Eftersom jag jorda stiftet nr 8 av IC CD4027 är kretsen igång bra. Men triacarna inte kan kontrolleras av G (gate), lampor är alltid "på". Snälla hjälp, tack

Hej, Vänligen ge några mer info om kretsen, schematiska i synnerhet. Jag antar att du försöker använda triac istället för relä? För triacs styrs på rätt sätt kommer du antagligen behöva något med Zero Cross Detection, MOC3041 optotriacs för egzample.

Tack för svaret på min e-post, fann jag problemet, efter att jag byter anod och katod, men nu jag har fortfarande problem med känsligheten, varför denna krets aktiveras när jag slag, inte av claping.I tog kopplingsschemat från internet "elektroniska Zone "med kakel ovan, eller se min attacment

Hai Benjamin. Clap switch är i grunden en sund aktiverad omkopplare och aktiveras när den recieves något ljud. Men när samma används praktiskt taget inne i en växel, ingen utom du vet var att blåsa och bara klappa aktiverar brytaren. För att vara exakt, kan ljudet filtreras via filter så att filtrera enbart den höga frekv av klappar och att exempelvis växeln svarar endast de klappar och inte någon annan ljud med andra frekvens.

Ja jag vet systemet, vill jag använda klappa aktivera, min fråga hur man gör mer känsliga och bara genom att klappa, tack Vilken Capasitor eller kanske motståndet måste vara repalce för att få högre känslighet

Kära vän bara öka känsligheten kommer inte att göra. Du måste använda ett högpassfilter för att aktivera med klappar bara. Den fullständiga kretsen kan behöva modifieras. Vänligen posta schematiska här så som kan andra vänner på detta forum kan ha en möjlighet att analysera och ge dig bättre sugessions.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back