Kommer LM308 arbetar med samma polaritet leverans?

Vad i hela friden gör ni där ute? Svaret är mycket enkelt: även när produktionen av LM308 är låg (ca 1V) finns det fortfarande för mycket basströmmen gå in T1 (omkopplingstransistorn). Allt du behöver göra är att ändra värdet på R7 i 50k. Detta värde kan vara olika beroende på belastningen och transistorn. : O

[Quote = oladiladio] Vad i hela friden gör ni där ute? Svaret är mycket enkelt: även när produktionen av LM308 är låg (ca 1V) finns det fortfarande för mycket basströmmen gå in T1 (omkopplingstransistorn). Allt du behöver göra är att ändra värdet på R7 i 50k. Detta värde kan vara olika beroende på belastningen och transistorn. : O [/quote] Redan försökt att :) men i ven. : (Reläet snackar sedan när produktionen bara växlar till hög tillstånd när ingången är precis i närheten tröskeln ström för mindre att köra transistorn jag behöver iallafall 14V på ingång för att slå på transitor helt vilket inte är möjligt eller inte möjligt att göra eftersom.. Det wii skada batteriet under lång sikt. Så för att lösa detta använde jag LM311. Läs ovanstående inlägg om ändringar som jag har gjort. Den chattare Problemet finns fortfarande kvar, men för kortare spänningsområde bara 20-30 mV. Således i min krets Det snackar i ca 15-20 minuter innan spänningen når exakt 6.9V eller högre. Tack.

För att undvika vibrationer måste du se till så kallade HYSTERESYS för OP AMP som komparator. Det enklaste sättet att göra detta är genom att lägga till en hög impedans motstånd mellan OP AMP utgången och den positiva ingången kommer det att finnas en positiv feedback, men tillräckligt liten för att säkerställa att gång utlöste komparatorn inte utlösa tillbaka! En sak utgång 311 är en OC tranzistor har du dragit det hög eller för den anledningen du använder PNP transistor för att driva reläet? PS Jag såg din krets, och jag måste säga att du måste använda två motstånd: 1 av säg 1K mellan de så kallade referensspänningen och den icke inverterande ingången och den andra säger 330K mellan utgången av OP AMP och icke inverterande ingången. Detta shematics är väldigt enkelt därför dont du använder en CA3140 eller LM358, som kan leverera nästan 0V på utgången, jag tror att varje OP AMP med högre ström i ett lågt tillstånd (0V) gör!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back