Konvergens Problem i ADS

H

hellotxn

Guest
En modell är byggd i annonser och springa.Under DC analys är konvergerade, men under transienta analysen är det inte heller närmat sig varandra.och meddelandet nedan verkade,

Pseudo övergående inte konvergerar

Steg överskriden.

DC analys konvergerad med konvergens mode = Newton-Raphson.Kan någon berätta för mig tänkbar orsak och posssible lösning?

Tack!

Försök att öka "Maximum iteration per tidssteg" Convergence i tab.Dessutom kan du ändra integrationsmetoden till "Gear"

ok, är simuleringen filen här.
Senast redigerad av hellotxn den 12 november 2005 1:54, edited 1 time in total

Jag bort SRC1 och ställa in tiden på psec.Det konvergerar.

Tack för svaret! Men jag tror att problemet är fortfarande inte löst.Modellen byggdes enligt ett papper.Den bör fungera bra i flera ns.Kanske är det på grund av något fel på min modell.

Kan någon ge mig lite hjälp att få lite material om transienta analysen i ADS, tror jag det är också nyttigt för mig att felsöka min modell.

Jag vet inte vilken modell av Drain Current (IDS) du använder, men om du använder Curtice modell du har problem med konvergens, speciellt på värden för VGS <= Vp (nypa av spänning).Detta beror på att den blandning som modell i avloppet Curre (IDS) är inte cero på värden VGS <= Vp.Jag rekommenderar er att göra en DC-analys på värden VGS = <Vp.Om IDS av modellen är ca cero för VGS = <Vp, så din modell fungerar bra (på nypa av) och problemet är inte där, men om den modell som gör bisarra tycker som negativa värden IDS eller stora värden av IDS för VGS = <Vp, så du vet att problemet finns där och du kommer att få problem med konvergens, så för en övergående analys måste du minska tillförda effekten, genom att göra detta kommer du begränsa svänga av insignalen till värden VGS -> Vp <= VGS <= 0.

Sorry for my english OK, är inte bra jag vet LOL.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back