korrekta 4.194304Mhz källa

R

roykyn

Guest
Jag behöver mycket noggrann 4.194304 Mhz källa ... jag använder kristaller för att ..... nu Jag vet inte det exakta värdet av de parallella (shunt) kondensatorer för stabilisering.
Finns det någon annan metod .... cos jag dont vill använda TCXO ....
Och jag använder pic16f72 ... vad som är bäst lämpad konfiguration bitars XT eller HS (för 4.194304Mhz)
kan någon säga mig vad hapns när jag väljer XT eller HS

ledsen för tat jag menar alltför många QQQQQS

Porzućcie Dropbox, Facebooka i Google - radzi Edward Snowden. Badanie przeprowadzone przez F-Secure pokazuje, że 53% badanych wyraziło wolę zmiany usług na zapewniające większą ochronę prywatności.

Read more...

Om du behöver exakt och stabil frekvensgeneratorer du kan använda färdigproducerad 4.194304 kristall och HA7210 Lågeffektdelen kristall oscillator ..
Detta IC (se databladet på http://www.ife.tugraz.at/datashts/Harris/ha7210.pdf) gör att du kan finjustera frekvens ..se bilden nedan ..

Hälsningar,
IanP
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

WOW !!!!!tat var otroligt .... men det ser ut som samma ckt ena inuti mikrocontroller .... bara balansmarknaden metoden och de värden som kommer att hjälpa ..... något sätt har svårt att få ic men jag ll lovar att hitta en ....
SO andra metoder .....

Kan du förtydliga "mycket noggranna" och andra särskilda krav du kan ha som tempco, kostnad, storlek och energiförbrukning?

Kanske kan du använda en oscillator i stället för en kristall.Du kan behöva köpa en som
är anpassad klippa till din krävs frekvens, eller använda en programmerbar oscillator (akta högre fas buller).

Jag har byggt en frekvens motverka använda mikrokontroller ... det använder 4.194304Mhz kristaller ....
Jag gjorde kontrollera frekv använda oscilloskop .... de 3 senaste siffrorna varierar ..... ibland använder för att bli 4.195 eller 4.193 .... som u kan se är det en låg kostnad .. app .. jag skränande använda ett torkskåp som kristall för detta (toooooooooooo kostsamma toooooooooooo ).....

Din kristall oscillator är förmodligen mer exakt och mindre skakis än oscilloskopets frekvens mätning.Kontrollera din oscilloskop instruktionsbok.

Hur mycket noggrannhet behöver du?Den DigiKey katalog (USA delar återförsäljare) visar en Abracon frekvensgenerator med 30ppm stabilitet under två dollar USA.Frekvensen är 4,00 MHz, men kanske kan du anpassa din programvara för att kompensera.

Många år sedan jag upptäckte att jag hade en mycket god frekvens hänvisning redan sitter i mitt rum.När jag trimma min tv-apparat till ett större nät-kanal, den uppsättning färg hänvisning oscillator (3.57954545 MHz NTSC eller 4.43361875 MHz PAL) fas-lås till nätets atomnummer standard.(Om du börjar peta runt inuti TV: n
kan du inte ELEKTRISK STRÖM själv!)

Kan jag använda en fas lås för denna ... så då hur .... och hur kommer det att förbättra noggrannheten i systemet .......
(Jag vet inte hur ett i ur tv fungerar ... men ett mycket bra koncept ..... Allt jag vet är att PLL användning rc nätet ... temperaturen effekter rc nätverk leder till stora frekv gungning ... . än den jag upplever )....

I en PLL frekvens synthesizer, RC nätverk kontroller loop svar, inte frekvens noggrannhet.Den PLL synthesizes en ny frekvens baserat på input referensfrekvensen, så produktionen ofta har samma noggrannhet som referens frekvens.Men den input och output vanligtvis olika mängder flimmer.

Genom att
till låg kostnad programplanerat klockan oscillator chips innehåller vanligtvis en kristall oscillator (fast referensfrekvensen) plus en PLL synthesizer som skapar önskad frekvens.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back