Lägga externa RAM-minne till PIC16F877

A

ahmet2004

Guest
Jag inser att detta kan vara ett bättre Microchip fråga, men jag trodde att jag skulle få ett bättre svar här. Jag utvecklar CCS C-kod för en PIC16F877 och kompilatorn säger jag använder ca 89% av tillgängligt RAM. Behöver jag en annan processor eller finns det ett sätt att lägga till externa RAM för chip? All info jag sett bara pratar om att lägga ROM.

Hej, Addding extern ram som är möjligt med spi på 877. men inte programmet mem av chipet. Försök att använda de nyare 16f91x serie, är det halva priset för samma features.Data givetvis kan utbytas. Det finns alternativ för inkludera filer, som anpassade versioner med endast de nödvändiga funktionerna, medför detta ner requirments programmet Mem. se om du behöver alla include-filer: D

hej hjälp PIC16 serien var också en stor huvudvärk för mig. då jag flyttats till PIC18 serien med samma min kartläggning och funktionalitet men 4 gånger mer minne. så jag kommer sugesst u också flytta för PIC18 serier

emm .. annat sätt att minska RAM-användning (i CCS) använder: int const ett [6] = {0x5B, 0x4F, 0x66, 0x6D, 0x7d, 0x07}, i stället för int ett [6] = {0x5B, 0x4F, 0x66, 0x6D , 0x7d, 0x07}, den "Const" kommer att göra array för att lagra i ROM istället för RAM ... hälsningar, sp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back