LC VCO design flöde?

M

mitgrace

Guest
Dear All:
Jag kommer desgin en LC VCO, jag har några frågor.
(1) Jag vill göra indcutor modell ..Chip INDUCTOR eller bindande tråd, Hur gör jag det?

(2) om jag använder fondary s inductor modell, efter jag är klar med dsign. Vad är bäst efter sim flöde?Kaliber eller Assure?

(3) Hur är marginalen på frekvensen kompensera att jag får vård?Tack

 
Hoppas svaret nedan kan uppfylla dina behov:
1) För chip induktor, det finns många verktyg som kan göra jobbet, liksom Lorentz, helix, hfss (behov av att skriva manus), VPCD från kadens.För bondwire, är det bäst att gå för full 3D-simulator som sonett, hfss eller ie3d för noggrannhet

2) Jag har provat båda.Båda visar bra resultat.Men jag föredrar fortfarande assura flöde

3) Beror på din ansökan

 
Deaar milkdragon:
Do u do någonsin modell chip induktor?Om du gör det, vilka verktyg du det?
DO u har någon drivkraft exempel på chip drossel?Tack

 
Jag har gjort några (inte en expert dock).Lorentz är ett verktyg som kan integreras i cadence.Användargränssnittet är bra och simulering är snabb (det är inte billigt) Men jag skulle rekommendera VPCD eftersom det är från Cadence, tar din teknik filen direkt som du använder i Cadence.Det skulle i första ledet, eliminera några av potentiella fel som du kan göra när du skriver upp tekniken filen i Lorentz.VPCD ger också full 3D-funktionalitet (i försök aldrig det)

med en 2.5D simulering, jag använder oftast Full 3D simulator för att kontrollera induktor.

Jag har inte farten exempel eftersom det var länge sedan, sorry

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top