Möt upp av interna (SEGV) fel / signal

N

nooby

Guest
Hej alla, använder jag SOC möte v4.1 Linux versionen, när jag slutade Öring, och kör sedan optimiztion kommer soc mötet stoppa och sedan rapportera felet: "Encounter upp av interna (SEGV) fel / signal" kan någon hjälpa mig? Tack och hälsningar, nooby

Jag använder NCSIM jag fick dessa fel i utformningen. De SEGV fel tipically genrated i följande situation, om SystemC eller C eller C + + används - 1. Null pointer uppdrag. 2. Inte kan hitta symbolen 3. Konstruktören eller districtor defination är inte korrekt eller inte definierad. Någon lösning är - 1. Definiera costructor eller distructor korrekt. 2. Sammanställa och gmake gång med städning arbetet biblioteket. 3. Sätt hävdar att kontrollera Null pointer uppdrag. Jag kan hjälpa om du förklara ditt problem lite mer i detalj

Jag föreslår att du använder en annan version att prova. när vi använde V4.1 på Solaris, såg några konstiga peoblems och löst det med en ny översyn. Ibland felet är skiftlägeskänsligt. V4.1 har flera revisioner för Solaris.

Någon lösning är - 1. Definiera costructor eller distructor korrekt. 2. Sammanställa och gmake gång med städning arbetet biblioteket. 3. Sätt hävdar att kontrollera Null pointer uppdrag. Jag kan hjälpa om du förklara ditt problem lite mer i detalj [size = 2] [color = # 999999] Inkom efter 2 minuter: [/color] [/size] är SEGV felen tipically genrated i följande situation, om SystemC eller C eller C + + används - 1. Null pointer uppdrag. 2. Inte kan hitta symbolen 3. Konstruktören eller districtor defination inte är korrekt eller inte definierat

Hej Jag har samma sorts problem med åberopande SoC Encounter. Jag försökte kommandot "stöter -64-simplefont" men fick samma meddelande. Samtidigt mitt OS är RHEL6. Vissa människor föreslog mig att använda en tidigare version trodde thats svårt för mig som några verktyg körs i detta OS också. Kan någon vägleda mig få ett sätt att använda den utan att ändra OS? Tack

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back