Mentor Advance MS simulator

L

lovanca

Guest
Hej, använder jag nu Advance MS för att simulera några VHDL-AMS modeller. Jag skulle vilja skriva ut några resultat i en ASCII-fil. Jag kan göra det på Advance MS grafiska Environnement med Nets fönstret sedan visa> Lista> Valda nät. Men jag skulle vilja kunna göra det också i satsvis. Därför skrev jag en gör-fil # Utarbetande fasen om [batch_mode] {tillägg logg: order3: dut: * Lägg till lista: order3: dut: *} else {utsikt struktur visa näten lägga vågen: order3: dut: *} # Simulering fas inför alla # End of Simulation om [batch_mode] {skriver listan output.lst avslutar} och starta simuleringen. Varje gång får jag samma felmeddelande: ADMS> # Fel: internt fel uppstod # i DUT (CT_IDEAL/ADC_SD_1BIT) vid tiden 0 fs # # E Fel i tcl skriptfil adc_sd_ct.do: Ingen objekt som matchar: order3: DUT: * Men när jag använder. gör filen utan tillägget listan kommandoraden går det och jag inte får några problem. Någon aning om hur jag skulle kunna göra? Lovanca

Hur kan få DVance MS utvärdering. Jag är formen Iran. och mentor garphic dos motorn inte mig länken för nedladdning. grunder mig länk för nedladdning?

Hej, Just nu jobbar jag på några VHDL-AMS modeller för multiplexade input sigma-delta ADC för simuation, men väldigt beging Jag kör på problem med Advance MS simulator under Mentor Graphics. Så har någon expireience med Advance MS, VHDL-AMS simulator? Jag använder vasim version v4.6_1.1, och när jag trie att sammanställa alla Soure VHDL-AMS script (med kommandot:. Vacom VHD), misslyckas compalation och jag får det här felet: "gcc installtation felet inte kan köra" CC1 " : Ingen sådan fil eller katalog ". Jag dwonloaded senaste versionen av gcc-kompilatorn, slå till jag fortfarande får samma fel. Om någon kör i liknande problem är vi tacksamma lösning. Tack på advcance.

Hej igen, efter någon mentor stöd nätet utforska, fann jag lösning nämnde problem om Advance MS VHDL ams simulator under mentor Design Kit, så jag tycker det skulle vara lämpligt att dela den med er. Jag hoppas att det kommer att hjälpa någon som kör på samma problem som jag gjorde, så att lösningen: Allt som är behöver göras är för att ändra följande system variabeln i ditt Unix / Linux shell / bash script som finns i din hemkatalog. Skriv bara unsetenv GCC_EXEC_PREFIX Notera: du måste källan shell script efter denna förändring. I grund och botten versioner av Advance ms efter 2007 inte reläet på GCC-kompilatorn längre.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back