Mikrostyrenheten - VB6

E

ECG eng.

Guest
hey ... IAM försöker ansluta 16f690 mikrokontroller genom UM232R (UART till USB) omvandlaren och in VB6, ser det ut uppgifterna som skickas från mikrokontroller, men de är inte fick i VB6 och jag skränande se dem på blanketten, även jag kan inte att skicka till mikrokontroller .... hv ingen aning om vad är problemet ... ?! Obs! baudhastigheten är densamma i båda perspektiven,

Du kan prova samma sak med Hyper Terminal och kontrollera om din kommunikationslänken ordentligt fungera om det fungerar fint sedan kontrollera VB6-kod

heloo frnd i DD försökt det och ingenting förändrats ..? Jag inte kan se den virtuella com-porten efter installation av drivrutinen i Enhetshanteraren??!

först kontrollera om uppgifterna framgångsrikt skickas till PC från mikro controller. U kan använda Hyperterminal tillgänglig i början ---> Program -> Tillbehör -> kommunikation -> HyperTerminal i WinXP. Första Set parametrar som port - COM1 eller COM2 beroende på ur PC, överföringshastighet (samma som avsändare) ---> paritet ingen, stopp bit 1, flödeskontroll -> ingen. efter anslutning serieport till PC com 1/com2, återställa ur controller och följa huruvida uppgifter kommer eller inte. Om ingen karaktär är det då det finns ett problem i ur microcontroller program / hårdvara.

Goood nyheter frnd programmet arbetade ... ;) Men fortfarande några problem uppgifterna inte hindrar från att (mottagande), mikrokontroller sända i en slinga och aldrig sluta jag har un-enabeld i transmition men inget förändrats. ?! vikt annars kan jag testa!

Hej, Om mikrokontroller håller sänder så är det något fel i mikrokontroller koden. Du bör kontrollera det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back