Mim kapacitans mätning (enkel fråga)

M

mfarhan1

Guest
hej alla
Jag försöker att göra Metal insulator metall kondensator använder fart, den enda lilla problem jag står inför är hur man skall mäta dess kapacitans med resultaten i S parametrar, jag använder reaktiva del av S21 att mäta kapacitans, Är det korrekt!
dels hur kan jag använda S parametervärdet att optimera kondensator impedansen värde finns inte i optimering, så allt jag har är värdet av S parameter
Senast redigerad av mfarhan1 den 15 maj 2007 22:25, edited 2 gånger totalt

använda S11 och tomt i svensson diagram, u hittar impedans

khouly

du ta en titt en kondensator är fäst mellan port 1 och 2 och mellan port 3 och 4, nu vill jag veta värdet av kondensator med S parametrar, jag vet att det kan kontrolleras med reaktiva delen av impedansen, men som en S11 eller S21 faktiskt makten från hamnen en är kopplad till port 2 och 3, så tala om för mig vilken parameter ger värdet av kapacitans,
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

mfarhan1 skrev:

hej alla

Jag försöker att göra Metal insulator metall kondensator använder fart, den enda lilla problem jag står inför är hur man skall mäta dess kapacitans med resultaten i S parametrar, jag använder reaktiva del av S21 att mäta kapacitans, Är det korrekt!

andra i behov av att optimera den så om S21 vid 5 GHz är 0.282/-117.839 Hur kan jag konvertera den till komplexa S21, som är 0,685-j0.371,

@ wlcsp
Hur kunde jag ha en port nätverk för bilden ovan?men du har rätt jag kan göra en hamn enheten av kondensator med kort i andra änden.men hur kan jag optimera det med resultaten från S parameter minnas har jag S11 uppgifter inte impedans värde!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back