Modelsim licens fel!

P

pwq1999

Guest
Jag installera Modelsim 6.3d i en ny maskin, och när du kör guiden licens, det rapporterar alla passera, men när jag öppnar Modelsim står det att "Licensing fel, systemets datum verkar ha satts tillbaka.
men jag en gång installerat den Modelsim i en annan maskin, det fungerade ok!
vem som helst kan ge ett förslag till mig?Jag har installerat andra versioner av Modelsim och alla ger samma resultat!
Jag är i ett bolag, och jag vill inte installera Modelsim!
tack på förhand!

Du ska formatera datorn och ominstallera din Modelsim om det är en bestämd tid tillbaka problem.Kontrollera att du inställningar miljövariabel och kontrollera licens väg.

Ja du har problem i din plattform.Du kan behöva reparera denna plattform eller installera om det.

Jag ändra systemet gången i min pc, och sedan allt fungerar ok.
Jag söker på nätet, och någon säger att filerna i C: \ windows har en felaktig tid, och jag finner dem alla med en felaktig tid, och jag förändra systemet tiden och Modelsim fungerar bra nu.anyway, tack för att försöka hjälpa mig.

Får jag fråga er nu hur gjorde du fastställa när problemet i datorn?så jag vill veta hur kan jag lösa detta problem exakt.

hej
om ur programvara testversion så det har några giltighetstid.
Så när u användning Modelsim u ska tillbaka datumet inställningen göra detta och försöka.

bättre att byta ut systemet tidpunkten att efter 20 till 25 år så det kan fungera.Prova

Jag förändra systemet tiden (till exempel när du undersöker din egendom system fil och se tillgängliga datum: 2008.6.20) du chage ditt system tid till 2008/6/21.
Ok, kör Modelsim väl.La efter 2 minuter:"orsaka Modelsim säger" systemets datum verkar ha satts tillbaka. ", så det är bara att byta ut systemet framåt, jag menar" efter att systemet filen tid ".

Även om du har löst ditt problem, skulle jag vilja berätta om min upplevelse.
Jag stod inför samma problem med Modelsim 6,1 ungefär sex månader sedan.
Efter timmars googling Jag tyckte att Modelsim kontrollerar tidsstämplar av filer på datorn (dvs. den dag skapat, modifierad etc) för licens period validation.so om du har filer med framtida tidpunkter (senare datum än licensen period) i sin tidsstämplar då Msim ger dig detta fel.
Formatera datorn är den mest råa sättet att få bort detta (eller några) besvär och det är min minst bästa sättet att lösa eventuella problem med ett system med massor installerad programvara och personlig. (Med en spöklik bild är inte heller ett realistiskt alternativ en eda användare med programvara i GBS) ändra systemet tiden är inte heller så bra alternativ eftersom det kan hindra andra program (speciellt de som är under utvärdering)
Ja detta är vad jag gjorde för att bli av med detta problem.
Jag sökte mitt system för alla filer med framtida datum (avancerad sökning).
Använd något verktyg för att ändra tidsstämplar i bulk läge. (De är många av dessa verktyg tillgängliga på Internet)
Det funkade för mig.

Ja, även om du avinstallerar softerware finns det fortfarande finns många filer i din dator, måste du söka alla av dem och radera dem.

Kopiera följande filer till win32 katalogen som en underkatalog i Modeltech mappen.

1.mgls.dll
2.vlm.exe
3.license.dat
4.modeltech.exe

Nu kör licens guiden och det borde fungera!

Hej alla,
Är det någon som vet hur man installerar Modelsim Linux på fedora 3?

Jag har hämtat och installerat Modelsim Student Edition, men vid slutet av installationen skede finns det ingen koppling till licensiering sida, även från de stora Modelsim sida jag kan hitta något sätt att få en licens ...någon som vet någon länk för att få en utvärdering licens?Vid nu har jag just skrivit ett e-postmeddelande till supportteamet att veta vad jag ska göra.

Tack
Powermos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back