Mosfet measurament fråga

S

sharas

Guest
Hej, tvingar en specifik ström mellan källan och dränera och mäta spänningen vid gaten terminalen - ge samma resultat som tvingar Vds och sopa Gate terminalen till samma aktuella mäts vid avloppet terminalen?

Teoretiskt sett borde ja: De två förse dig med samma resultat.

Det finns en sak som jag kan tänka på:

I ditt första exempel, om du tvingar strömmen genom drain-source av MOSFET, måste du se till att Vds är detsamma som vad du tvinga den att i det andra exemplet.

På ett sätt har du tre variabler (i termer av DC villkor): Vgs (gate-source spänning), Vds (drain-source spänning), och Id (drain current).Om du definierar två av dem, bör du kunna avgöra den tredje.

sharas skrev:

Hej, tvingar en specifik ström mellan källan och dränera och mäta spänningen vid gaten terminalen - ge samma resultat som tvingar Vds och sopa Gate terminalen till samma aktuella mäts vid avloppet terminalen?

jayc skrev:sharas skrev:

Det finns ingen ström som flyter mellan källan och grinden.Jag tror att ni menar källa och avlopp.

Jag antar att du talar om att driva en DC-ström och mäta porten spänning.Impedansen mellan dräneringen / noder källa och porten är rena fantasier.I synnerhet är det kapacitiv, som frikopplar DC signaler.Därför, om du lägger en DC signal vid källan / avlopp, kan porten inte se att signalen och är elektriskt isolerad.

Om du skulle faktiskt försöka att köra en ström genom avloppet / source terminaler medan porten flytande, skulle det sannolikt att hända är att när du ökar ström, rännan spänningen ökar linjärt med en mycket hög grad beroende på den ursprungliga porten spänning fram Transistorn bryts ner och du bränna dina marker.Tiden, eftersom porten är isolerade, kommer det att förbli vid sitt ursprungliga värde.

Om detta inte är klar, kan du läsa grundläggande MOSFET operation.

Här är några länkar som hjälper dig om du behöver det.
http://en.wikipedia.org/wiki/MOSFET
http://jas.eng.buffalo.edu/education/mos/mosfet/mos_2.html

Hoppas att detta hjälper.jayc

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back