MQ2 Brännbart Gas givarkretsen

D

demetal

Guest
Hej, vill jag att bygga en brännbar krets gassensor med 6 pin MQ2 gassensorn (Winsen) ... att kommunicera med mikrokontroller ... nu vill jag bara driva ett relä utan att använda en mikrokontroller ... Jag vet inte hur du ansluter stiften ... om någon har schema snälla hjälp ..... Tack.

Läs databladet:
Sensorn måste sättas 2 spänning: värmare spänning (VH) och test spänning (VC). VH används för att tillföra certifierad arbetstemperatur till sensorn, medan VC användas för att detektera spänningen (VRL) på belastningsmotstånd (RL) som är i serie med sensorn. Sensorn har ljus polaritet, Ve behöver likström. VC och VH kan använda samma uttag förutsättning att säkerställa prestanda hos sensorn. För att göra sensorn med bättre prestanda, är lämplig RL värde behövs: Power of Känslighet kroppen (Ps): Ps = Vc2 × R / (R + RL) 2
Vh = 5V [color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 12:17 ---------- Tidigare inlägg var 12:14 ---------- [/SIZE] [/color]
20096174137635.gif
Gas% 20sensor . gif

Jag vill krets som använder IC HA17358B (dual opamp) och IC HEF40106B ..... snälla hjälp .....

kontrollera denna 1 [Bifoga = CONFIG] 62.739 [/attach] det kan hjälpa u, men sensorn är MQ303A

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back