nätaggregat projektet, spänningssänkning

T

tomcat1976

Guest
Hej, alla.Jag är ny på forumet, så jag hoppas att jag har detta ämne i rätt styrelsen.anyways jag har en 48 volt, 8 transformator amp utgång som jag vill bygga en 13,8 volt, 8 amp leverera ström för mitt arbete bänk.vad jag behöver dock är att minska spänningen ner innan jag koppla in den i min DC voltage regulator krets.Jag undrar om någon har kunskap om hur man minskar spänningen för detta projekt?Jag har byggt en mindre strömförsörjning innan ur en 13,8 transformator, men det var lätt och jag aldrig hamna i en situation liknande förut.transformatorn är en 48 volt AC 8 amp typ.jag redan har kört det genom en 100 volts likriktare och genom de 63 volt 4700UF mössor, jag bara måste minska spänningen mer.Jag hoppas att allt är meningsfullt.tack för all hjälp.

som måste vara ganska stor transormer du har, ~ 300W.

Verkligen skulle du bäst gör en maktfaktor korrigerad SMPS.

men om du behöver använda transformator, så varför inte bara satsa på en bock convereter.vilket är det lättaste.

fairchilsemi.com national.com har marker för dig.

måste det vara exakt 13,8 volt?

Om du inte hittar en öppen ram SMPS som du kan kasta in där.

synkron buck skulle bli av produktionen diod conduction förlust.

behöver heatsinking på halvledare.

att likriktardioder kommer att bli varm och det är därför bäst att du skulle göra offline SMPS snarare än din 50Hz transformator.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back