någon som vet hur man beräknar kanalbredd

K

kobesitu

Guest
Jag har problem att beräkna kanalbredd nu.Jag vet att modulering 16QAM, och den totala bandbredd är 1200MHz, som är från 950MHz till 2150MHz.symbolhastighet är 45MS / s, i allmänhet, är det 4 bitar per symbol, jag har ingen aning om hur man kan beräkna kanalbredd bas på dessa uppgifter, min handledare bara tala om för mig, han inledningsvis gissa, bas på vad han vet, är 22.5MHz (kanalen bredd), kan någon säga mig resultatet eller säga mig hur jag kan calcuate det eller ge mig någon användbar information.tack så mycket för alla.

Hej
Om du behöver exakt beräkning:
Du bör också ange din puls form, är det nödvändigt.
Efter det ska du beräkna spektrum av M-QAM.Det är inte lätt, så du kan hitta det i digital kommunikation böcker.till exempel digital kommunikation genom Proakis i kapitel 4 eller 5.

om inte en exakt beräkning, hur kan jag räkna ut det, för jag måste visa något så snart som möjligt och använda kanalen bredden för andra mer komplexa beräkningar

22,5 Mhz är den teoretiska minsta bandbredd som krävs för att göra en 45 Msymbol / s sändning, som vanligtvis är unachievble i pracitce.Förutsatt och bandbredd av 45 MS / s är mer rimligt.

Som m_llaa redan har påpekat om du verkligen vill beräkna ett exakt värde, förutom att veta får bandbredd, till modulationsschemat och symbol rate, pulsen form användas för överföringen _needs_ vara kända.

- BTill efter 2 timmar 53 minuter:KORRIGERING:

som vanligen unachievble i pracitce.Förutsatt och bandbredd av 45 MS / s är mer rimligt.

BÖR

som vanligen unachievble i pracitce.Förutsatt och bandbredd av 45 MHz är mer rimligt.

-b

om jag använder upp cosinus puls formning, så hur kan jag göra det, för jag har inte tid att läsa den digitala kommunikationen lärobok nu, så med den modulering 16QAM, och den totala bandbredd är 1200MHz, som är från 950MHz till 2150MHz.symbolhastighet är 45MS / s, i allmänhet, är det 4 bitar per symbol, hur man kan beräkna det exakta kanalbredd?Kan någon berätta för mig?La efter 2 minuter:Tyvärr, ska jag använda bandbredden = RB / 2 beta?

bara bw av kanalen är symbol rate / 2, efter att signal på bärfrekvens då följdes BW blir skivor, så kanalbredd är 45 MHz.
bifogad fil färg kan hjälpa dig.
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back