NORDIC

M

MACRF

Guest
Hej Jag behöver hjälp, mitt problem är engelska
Jag har fortfarande inte förstå hur man configurated produkt NORDIC
Halvledare gillar nRF2402 nRF24E2, nRF905, nRF9E5 verkligen i
inte finns i datablad tydlig och enkel beskrivning för att
där det behövs ansluta 3 tråd gränssnittet?och vilken kabel jag måste
användning för det? som personal?hårdvara och mjukvara i behov av detta
, Även i kretsloppsdiagram för nRF24E2 och nRF9E5 jag ser
chipet i EEPROM, det EEPROM behövs bara för configurated
och dem kan jag delite det EEPROM, eller jag behövde
i systemet för normalt arbete, kanske för normala arbetet i
kan använda marker utan konfiguration?till exempel
liksom för nRF401 som jag redan testat med framgång ..
tack

För nrf2401 och nrf24e1 måste du skicka konfiguration till chip.
Så här konfigurerar du måste skicka alla bitar används i config ord är det här måste du skicka serietillverkade alla 144 bitar av konfiguration ....

Se exemplet på denna länk:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=371227 # 371227

och du kommer att hitta hur man kan använda.

Bäste MACRF,
Skillnaden mellan 9E5 och 905 för exaple är förekomsten av X51 mikrocontroller kärna.Inuti chip du har bara RAM.Efter Återställ kärnan kommer att läsa in program från EEPROM.Det betyder att du kan ladda upp inte bara konfiguration men ett helt program som görs mycket enkelt din ansökan (frekvens hoppas algoritm, trådlöst modem, etc.) För programmering detta behöver du bara en EEPROM programmerare och lägg till din hex sidhuvudet (tre bytes) ...

hittar du här (på utvecklingsverktyg avsnitt) alla utilityes som du behöver för att göra de uppgifter ...h ** p: / / w * w.nvlsi.no / index.cfm? obj = produkt & act = visa & pro = 82 #

beleve mig fungerar jättebra!
hoppas att detta hjälper
/ / en

brunn.tack för allt, jag försöker igen läsa datablad och vanliga frågor om http://nvlsi.no, men vad detta EEPROM?för att ladda programmet? ok förstås, men det EEPROM måste presend i ordning eller efter jag ladda program och konfigurerat alla, kan jag förutom denna EEPROM från systemet?(Sorry kanske i så dum, men jag aldrig arbeta med programmerbara kretsar, kan någon beskriva steg för steg vad jag behöver bay och vad jag behöver göra, men innan naturligtvis Jag behöver hjälp med att göra val, som en modell av chip mycket bättre för mitt syfte, jag behöver skicka digital signal, men jag inte säker på att signalen är tillräckligt tydlig, eftersom det förstärks av före förstärkaren och får formen av denna signal nu inte är kvadratiska det kanske sinusformade och jag rädd att denna form inte kommer att redovisas om jag ta upp det på en digital ingång, som jag läst datasheet analog signal gillar röst (inte kodas) Jag kan skicka bara av nRF24E1 nRF9E5 eftersom de har interna ADC och analog ingång, den digitala signalen kan jag skicka med nRF905 nRF2102, Rätta mig om jag fel, men om för nRF24E1 nRF9E5 måste EEPROM i ordningen jag hellre använda nRF905 hoppas mitt budskap kommer att redovisas liksom digital. hjälpa mig du och jag kommer inte att glömma dig .. min icq är 265816418, tackLäggas till efter 11 minuter:att Mr.PENRICOCitat:

För nrf2401 och nrf24e1 måste du skicka konfiguration till chip.

Jag har bara arbetat med nRF2401 och nRF24E1.
För nRF24E1 kan du kompilera koden för 8051 uController inuti nRF24E1 använder Keil kompilator.Då, när du äntligen har den binära sammanställas måste du programmera eeprom 25lc320 med det binära, sedan nRF24E1 läser eeprom för det och avgifter programvaran i sin RAM att verkställa.Och arbetar lugnt.

Så jag gjorde en programmerare för 25LC320 alltför hittar du det här:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=277161&highlight=nrf24e1 programmerare # 277161Lycka till.

att PENRICO, och jag ser en bild av programmerare systemet och om jag rätt måste jag inkopplad på parallella skrivarporten LPT?Och strävan efter att jag laddade upp programmet kan jag utom EEPROM från systemet?Jag menar makten efter att jag exept den EEPROM från Systemet kommer att byta om och när jag återigen slår på systemet chippet glömma programm som jag upp utan EEPROM eller inte ?.............. ............att aNdreiBuuu kan u förklara något mer om nRF905?Får jag använda den utan några dibugging konfigurationer? du steg för steg

Macrf,

Jag förstår verkligen inte ditt problem ....Programmeraren måste vara ansluten till en parallellport och fungerar bara där.Mjukvaran jag gjorde bara fungerar i Windows 98.Programmet för nordiskt nRF24E1 lagras all tid i seriella eeprom, när nRF24E1 återställer det läser eeprom och avgifter mjukvaran till sitt RAM att verkställa.Om chip är makt ner programvaran i RAM förluster, sedan när du makten igen, chipet läser igen programvaran från eeprom.

Jag arbetar inte med nRF905 så vet jag inte hur man använder det ...

Kan den nordiska moduler använder någon form av en inre antenner, säger PCB själv.

När det annonseras på deras hemsida finns bara en yttre motstånd och kondensator behövs för att få dem att gå?

Varifrån kommer ett få tag i 1 eller 2 av dessa moduler alla online-butiker?

TIA

tack PENRICO nu jag förstod allt om 24E1 (det lilla problemet är om u programvara jag ser på knappen 2401 inte 24E1) får det att fungera även för 2401?också Jag antar att jag behövde lite hjälp, kan ni hjälpa mig att komponera rätt HEX-filen till?Jag har aldrig arbetsdagar före med programmerbar chips,

Konfigurationen programvara för RF del av nRF24E1 och konfiguration bitar för nRF2401 är desamma.I själva verket nRF24E1 har inne en nRF2401 modulen.Skillnaden är att nRF24E1 har en 8051 uController inom samma chip.Om du vill konfigurera en 2401 måste du sätta och externa mikrocontroller att konfigurera transceiver.

Att czpir, se länk:

http://www.wenshing.com.tw/

det betyder för 2401 krävs extern controller att vara närvarande i systemet med EEPROM och jag kan inte utom yttre controller från systemet för efter makt återställs chip kan inte lägga upp programmet från EEPROM? eller 2401 externa EEPROM och styrenhet som behövs för att vara närvarande i systemet bara när jag configurated det?(För 24E1 allt klart för mig nu på grund u Mr.PENRICO vänligen hjälp) ..Tack själv en lott!Jag hoppas någon gång vi träffas och dricka några öl tillsammans)

Fan, svar från regionala distrib-Idag kan vi ofer:

nRF2401 lager (1 vecka max) 4,00 euro / enhet
nRF905 Lager (1 vecka max) 4,82 euro / enhet

Inga aktier för nRF24E1 eller nRF9E5.8 veckors tid.
)))) Jag kan inte viken 24E1 helvete

MACRF skrev:

Fan, svar från regionala distrib-Idag kan vi ofer:nRF2401 lager (1 vecka max) 4,00 euro / enhet

nRF905 Lager (1 vecka max) 4,82 euro / enhetInga aktier för nRF24E1 eller nRF9E5.
8 veckors tid.

)))) Jag kan inte viken 24E1 helvete

God eftermiddag!
Jag har ett problem
Jag har gjort två skivor med 9E5 (en för sändning och en för mottagning av data).
Digital delar fungerar (jag kan läsa och skriva RF-konfiguration register etc).Allt jag vet om RF-delen är att när jag ställt in TRX_CE bit till "1" Jag har 1.8V på VDD_PA stift.Men mottagare inte fungerar!Och jag förstår inte vilken del av systemet inte fungerar (TX och RX).
Är det någon som har ARBETSDOKU källor för nRF9E5 och rekommendationer om korrekt routing styrelser?
Tack så mycket!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back