oönskad Oscillation problem

L

liletian

Guest
Hej killar jag hade ett problem, när jag testade min FM-mottagare marker finns en oönskad signal kring 250KHZ vid 20 mV, jag vet inte var det kommer ifrån. En av suspection är från förstärkare som kanske oscillatorn. Jag bifogade mitt anplifier konstruktion, kan någon ge mig en uppfattning om hur att testa i programvara om denna del är lätt att oscillatorn. Också vad som kommer vara en möjlig brus Origan i RF marker? Jag har mixer och oscillator (nuvarande svältande växelriktare oscillator) också. Lägg till så mycket kommentarer som du kan. Hur att hitta om den bifogade filen är lätt att svänga eller inte i programmet? Tack så mycket

Är "Vbias" ström från en extern spänningskälla? Eller som jag såg, är tre portar anslutna mellan dem?

ja, Vbias leveranser av en extern spänningskälla. Dessutom, är den oscillerande signalen vid (Vdc Vac 15mv) i diagrammet och det kan förstärkas av förstärkaren. Jag är inte säker på var svängningen kommer från ännu, men det är troligt kommer från denna förstärkare, några förslag? Tack

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back