om lön i Singapore

O

oashadhi

Guest
vad skulle vara lönen i Singapore för en 6 år ASIC ingenjör i en berömd företag?

Vad du är specialitet, om dess mixed-signal/RF så kommer det att börja på 3k + och går upp 5k + beroende på din skicklighet. Tänka att Singapore har mycket låga skatter.

ett ämne visade innan lönen för en elektronik färsk (forskarutbildning) i Singapore är ca 2.5K synd $. Dess också för en erfaren digital Engr?

Hey Singapore ingångslön kan vara arounf 2.5k till 5k, kan u få även boende @ 500 -1000 $ men allt beror på skicklighet

För expat, är den minsta lön för eng'r ha parlamentets 2.5K. Observera att stora används företagen att förhandla ner till 2K. Problemet är hyran för HDB som nu kan kosta dig från 1k ~ 1.5K för 3 rum som du kan dela för 3 personer.

men hur man får jobb i VLSI-domänen i Singapore, kan vi ansöka via nätet eller finns det något annat förfarande

i singapore .. Nu är högkonjunktur ... ingenjörer få s $ 6-7K är ganska vanligt speciellt i ASIC fält ... måste ha flera års erfarenhet ...
Observera att de stora används företagen att förhandla ner till 2K.
Detta är något som tillhör det förgångna ...... nu alla försöker betala mer för att dra goda ingenjörer .... efterfrågan är så hög och företagen kan inte bargin ..

Grrr .... När kan jag nå den 5 till 6 K lön .... Jag kan vänta ... waaahhh ... varför im så ppoooorrr

om jag accepterar FAE erbjudande från Singapore kadens, hur mycket jag ska be om

Hur är det med EDA verktyg marknadsföring jobb i Singapore ... hur man ansöker där ....

Hej vänner, vad bör den förväntade lönen för 8 år erfaren, Backend VLSI (Ort och Route) ingenjör i Singapore ? tack.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back