OrCAD Capture CIS fel [net0016]

C

chuzkin

Guest
Hej alla. Jag gör ett schema i Capture CIS men när jag kör BOM, visas följande felmeddelande: FEL [NET0016] Det finns ingen förening för filen% s. Konfigurera detta i filhanteraren. BOM Klar. Också, när jag dubbelklickar på någon del schematiskt (för att komma åt EGENDOM Editor), och sedan försöker stänga med X på upp till höger, visas följande meddelande: OrCAD Capture nekas tillgång till ett omärkt fil och när man försöker stänga Capture CIS , samma meddelande visas repeteadly och kan inte stänga (jag hace tvinga Använda Aktivitetshanteraren). Version är OrCAD 9,0 Bästa hälsningar.

[Quote = chuzkin, 1108665] jag gör ett schema i Capture CIS men när jag kör BOM, visas följande felmeddelande: FEL [NET0016] Det finns ingen förening för fil% s.. Konfigurera detta i filhanteraren. BOM Klar. [/Quote] Jag fick samma fel. Allt jag gjorde var att gå till den katalog där du sa OrCAD att spara. Bom-filen, välj den, gå till Egenskaper och ändra dess öppnar med programmet WordPad. Det fortfarande inte öppna direkt för mig när jag väljer alternativet Visa Produktionen inom OrCAD, men det här sättet kan du fortfarande se din BOM. BTW, kan du också öppna den med Anteckningar också. Ledsen att jag inte kan hjälpa dig med din andra fråga. Lycka till!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back