Oscillator simulering med ADS

P

pthoppay

Guest
Hej alla, jag försökte att simulera colpitt oscillatorn med ADS, Här hittar du kretsen nedan. I min feedback jag har kvartskristall, vars modell levereras av telequartz (bulid i biblioteket ADS). Min probelm är, när jag använder vanlig kvarts modell (Serier LCR och parallellt C) genom min egen kretsen fungerar, men när jag byter kvartskristall av denna modell då det ger fel, vars betänkande jag har bifogat alongwith. Hör av dig om någon har expeienced sådana probelms före och lösningar för densamma. Else Vänligen föreslå vad som ska göras för att simulera? Tack på adavnce. Hälsningar, Prakash.

Jag tror att problemet är själva modellen. Jag har simulera en mycket enkel krets som använder den XTAL. Det gav en varning med fel resultat.

Jag har testat andra OSC kretsar med ADS och det fungerar bra har jag använt modellen för XTAL i annonser namn cResXtal och det fungerar bra

Tack för svaret. Ja, jag har kontrollerat med det tidigare. Och den modellen är ett slags ideala fallet. Så trodde skulle fungera med en sådan realtid modell. Och i den överraskning att det inte fungerar. Vet någon var kan vi få Moel för ADS modell för kristalloscillator. Hälsningar, Prakash.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back