pekare till sträng fel

S

syedshan

Guest
Hej alla, jag är helt ny på den praktiska planeringen av CI har gjort C-programmering under min grundutbildning 2 år sedan, nu när jag måste återanvända den i ett av mina program jag har startat en översyn ... Jag har problem med Pekare till C, eftersom vi vet att förklara char * p, skulle skapa en sträng pekare. Därför jag skrev in följande kod och kompilera det med hjälp av Visual Studio 2010
Code:
 # include # include # include int main (void) {char * pesetas, sätter ("Skriv in namn:"); scanf ("% s", pesetas ), / / ​​får (namn), / / ​​Jag försökte också här med får () samt}
Jag har följande fel (se bilden också) "Den rörliga pesetas används utan initiering"

Yaa .... måste du tilldela en del minne till pekaren prova detta -
Code:
 # include # include # include int main (void) {char * pesetas, pesetas = (char *) malloc (100 * sizeof (char)); sätter (" Ange namn: "); scanf ("% s ", PTA), / / ​​får (namn), / / ​​jag också försökt här med får () samt}
Lycka

Hej bra ... Tack för hjälpen. Det fungerar ... Ursäkta mig om jag kan be ... malloc (100 * sizeof (char)) skulle aqcuire 100 x 1 byte minne för oss, dvs 100 byte minne

Ja .... du har rätt ... som röding är 1 byte så när du säger malloc (100 * sizeof (char)) skulle aqcuire 100 x 1 byte .... Lycka till

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back