PIC microcontroller

S

snaider

Guest
Vad är PIC microcontroller? Vilka funktioner skiljer sig från vanligt microcontrollers?

Är en mikrokontroller göra av Microchip Corporation.

Och PIC distiguish för resten beror på är en produkt av Microchip (www.microchip.com) och inte av Atmel, gitter, Maxim eller Motorola (freescale).

PIC microcontroller har samma periphericals (PWM, ADC, hamn, port ut) resten microcontrollers som AVR, TINI, etc. Det enda som gör den annorlunda är om du vill eller inte använda det i er projekt.

Du kan gärna besöka Microchip hemsida
För ytterligare information om PIC microcontrollers.

http://www.microchip.com/

från:
Siong Boon

siongboon (at) yahoo.com.sg
www.siongboon.com

dess en RISC microcontroller .. därför sin instruktion som är liten och hastigheten är hög jämfört med vanliga regulatorer ..

Hälsningar

PIC står för Peripheral Interface Controller.Ursprungligen utformades det coprocesser.Senare blev fristående controller och nu har mycket kraftfulla derivat.

Från vad jag har fått lära sig om dem de är också signifigantly billigare än de flesta andra märken.Den nedre delen PICs ungefär USD0.75 en bit och även de mer kraftfulla 16-bitars dem sällan brott 5,00 $ en bit.

Hittills har jag haft god lycka med sig.

Jag tycker att det bästa med PIC är ett överväldigande stöd för det på webben.

PIC Microncontroller är en kraftfull MCU som är tyngre än andra MCUs .. dessa är små men kraftfulla MCU som bara använder intructions som lätt kan manipuleras!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back