PIC16F877A Programmerare och Devolopment Kit plats för inköp

B

babinton

Guest
Hej,
Snälla, kan någon berätta för mig vilken sida som jag kan köpa en pica6f877a programmerare och utveckling kit.
Anse.

Microchip.com - PICKIT 2 eller 3.- Programmerare och MPALB ICD 70 $
Mikroe.com - Easypic 6 - MikroC programmerare och ICD med många uttag inklusive 40 stift och PIC MCU 16f887 ingår.139 $ (fler funktioner)

Du kan använda GTP USB för att programmera PIC det är mycket lätt att bygga och använda ..
Nyligen har jag gjort 2 programmerare (GTP USB).

Hej anandpv2009, kan u ladda upp den schematiska figuren på USB programmerare för mig.
Tack

babinton kretsen är lätt tillgänglig på Internet, men du måste köpa den fasta programvaran från dess designer.gå med PICKIT från Microchip, sitt inte alltför dyrt, är helt förenlig med MPLAB och är också usb

Du kan kontrollera Microchips egen shopping site:

http://www.microchipdirect.com/ProductDetails.aspx?Catalog=BuyMicrochip&Category=Programmers&mid=13&treeid=6

Microchip visar också utomstående programmerare som stöder PIC-enheter.Om du funderar på en programmerare som kan programmera PIC många enheter, jag kan rekommendera Xeltek Superpro.De stöder över 1000 PIC-enheter i en programmerare.Jag kör en sökning efter PIC16F877A och här är resultaten:

http://www.xeltek.com/device_searc...llverkare = MICROCHIP & company = 0 [/ url]

babinton skrev:

Hej, Snälla, kan någon berätta för mig vilken sida som jag kan köpa en pica6f877a programmerare och utveckling kit.
Anse.

bjhotmail skrev:

babinton kretsen är lätt tillgänglig på Internet, men du måste köpa den fasta programvaran från dess designer.
gå med PICKIT från Microchip, sitt inte alltför dyrt, är helt förenlig med MPLAB och är också usb

anandpv2009
Din Nex Fail avsedda för PIC, ATMEL, EEPROM?

hej,
Jag använder PICKIT2 att bränna program i pic16f877a.
Jag har skrivit en hex-fil till flash ledde pic16f877a men det ledde inte glöder.
kan någon hjälpa mig att bränna programmet i pic16f877a genom PICKIT2?
plzzzzz

Hej,

Du måste skicka ditt assembler kod så att vi kan se vad du har kodat.

Också uppgifter om vilken maskinvara du använder, om dess den PICKIT2 Starter styrelse till exempel eller din egen bygga, i vilket fall innehålla ett kopplingsschema.

Hellre än att lägga till någon gammal tråd du alltid starta en ny tråd annars ditt inlägg kan ignoreras.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back