planera inför emplifer använder LM358N för Kondensator mikrofon

C

comp_freak

Guest
Hallå där,

Jag måste Design före emplifier för condeser microhpone ..Men jag gjorde några reaserach och form vår styrelse hjälp jag kunde få mikrofonen och LM358, 8 pin IC ..nu mitt problem är .. jag KNW några grundläggande för Op-amp så jag KNW designsätt förstärkaren ..I Design i det och jag kunde amlify DC signal från generatorn Men jag försökte att göra med mikrofon.icke
verk ..kan some1 som knws om mikrofon kan ge mig refrence design eller nåt ...så jag kan förstärka signalen ..från min mikrofon.Det finns två ouptus basical marken och signal ..och jag har LM358N ...8-pin blir gr8 hjälpa om some1 kan hjälpa mig här nere ..

Z opublikowanych kilka godzin temu informacji wynika, że nowy układ SoC Intela z rodziny Atom o kodowej nazwie Braswell zadebiutuje w pierwszym kwartale przyszłego roku - być może już w styczniu. Na razie nie wiadomo zbyt wiele na temat specyfikacji technicznej rzeczonego procesora. To co wiemy, to że układ ten będzie wyposażony w dwa lub cztery rd...

Read more...

Kondensatormikrofoner kräva ytterligare likströmsförsörjningen.Vanligtvis den (makten) matas via ett motstånd ..
Se exempel här:
http://www.epanorama.net/circuits/microphone_powering.html

Nedan hittar du en mikrofon inför förstärkare baserad på ett opamp (i ditt fall kan det LM358) med frekvensen korrigering och makt för kondensatormikrofoner (R1) ..

Hälsningar,
IanP
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back