Programmeraren för AT89C52

Ja, jag har gjort just det. Och överraskande! Det fungerar perfekt.

Hej. Jag har re-design enkel nedladdning v2 kretskort med eagle, jag chang programmering matningsspänning att använda MAX662A ic laddpumpen. och reducera många komponent. Jag har utforma denna pcb och gör det mycket lätt och kompakt enkelsidigt PCB. Detta styrelsearbete hitta med AT89C51/52 Hoppas det hjälper .. Med denna max662 du kan använda strömförsörjning med bara lite över 5 volt eller så kan du direkt leverans med USB-port Good Luck .. :)

Kära sokrat ... Jag har tittar följ länken .. För MC2 det lite komplicerat. Om vrid den till enda sida kommer det att bli servaren tråd hopp. Om du tror att du OK med det? styrelsen kommer att bli större och det kommer att bli mer hoppa tråd. MC2 användning 13V eller upp för VPP, inorder att använda 5 volt kan vi behöva ändra kretsen att använda MAX622A eller MAX734 om dessa chip är svårt att hitta, kommer jag att försöka omvandla det med original Sem. Vad tycker ni? :) Jag är fortfarande mig servaren verk så kan det ta lite längre (tror jag 2-4 veckor eller kan vara kortare) om du inte Herry också! Jag kommer att göra det åt dig om du vill. är det OK?

OK ... 2-4 veckor eller kan vara kortare tid jag kommer att vänta dig tråden hoppa inte göra problemet S 8O krat

Varför dont du använder AT89Sxxx? De kan programmeras i kretsen direkt (ISP), och det finns programmerare för det som inte behöver något annat än kabeln till stift skrivarport. Mr.Cube

[Quote = mrcube_ns] Varför dont du använder AT89Sxxx? De kan programmeras i kretsen direkt (ISP), och det finns programmerare för det som inte behöver något annat än kabeln till stift skrivarport. Mr.Cube [/quote] dessa marker är svårt att hitta i mitt land: rop: S 8O krat

HI .. Hej, jag precis avslutat designen en enda sida PCB för MC2 Programmerare Men jag har testa det än, jag planerar att bygga det på några dagar när jag har lite fritid. Detta är samma schema av "FLASH MC PROGRAMMER II" som följer länkar http://www.batronix.com/electronic/circuits/mc-programmer-2.shtml Jag ladda upp denna örn fil. Den design med örnen V4.11 att göra detta programmerare kan bygga på enkelsidigt PCB. Jag hoppas att detta kommer att hjälpa, kommer jag att lägga testning resultatet efter jag bygga en. Men jag tycker det borde fungera bra, eftersom det används exakt samma scheman. Njut av ... :)

Kära tobb Mycket bra arbete: kyss: Jag hoppas kunna bygga en i veckan och om det fungerar kommer jag att skänka pengar till dig genom 10 punkten S 8O krat

Kära tobb Jag vill fråga om din pcb jag hittade linjen jag inte om det gå!: Se bilden med detta meddelande Thanks S 8O krat

kära sokrat .. Den linjen är float linje för jordplan Du måste klicka på Ratsnest verktyget örn att göra Compleat styrelsen

Jag har bara Protel och OrCAD, kan någon ladda upp PCB filer i den här typen? (Jag menar PCB fil kan läsas av Protel 99SE eller OrCAD) Tack på förhand!

HI, konverterar jag detta PCB från tobb till PDF-format. Men jag är på kaffe nätet. När jag återvänder jag kommer ladda upp dem. Sphinx

Hej Taro, The BATRONIX Programmer väldigt billigt. Här är pcb i pdf-format Sphinx

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back