Relä gränssnitt problem med ULN2803

P

Prashant_vaghasia

Guest
Jag m inför problematisk att samverka relä med ULN 2803 i 8051.when relä via 8051 stift går låg.

Vänligen ge mer information. Vilken stift går låg och när. En schematisk skulle hjälpa. Brian

[Quote = Betwixt, 1066636] ange mer information. Vilken stift går låg och när. En schematisk skulle hjälpa. Brian [/quote] Detta är min diagrammet, min vän. [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 04:27 ---------- Tidigare inlägg var vid 04:25 ---------- [/STORLEK] [/color] [quote = Betwixt, 1066636] Vänligen ge mer information. Vilken stift går låg och när. En schematisk skulle hjälpa. Brian [/quote] Detta är min diagrammet, min vän. I denna siffra mikrokontroller stift går från 5V till 0V

Ditt schema saknar tillräckligt detaljerade. Följande är ett exempel Relä till ULN2803 Gränssnitt: Jag har också bifogat en PDF-fil för en 4 Reläkort med en ULN2803 som har en schematisk. BigDog

Ledsen för att lägga till denna varning Bigdogguru: Stift 10 i ULN är en vanlig anslutning till alla interna fångst dioder och bör anslutas till samma matningsspänning som reläet. Jag bara säger detta så Originalposter inte behandla det som en 5V försörjning stift som kan få katastrofala följder. Om han använder 12V reläer, anslut stift 10 på samma 12V linje. Brian.

@ Brian - Inga problem, som valts. Följande är några 12v Relay exempel att stärka Brians punkt: BigDog

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back