REQ: schema för flash-baserade PICStart Plus programmerare

J

Jayson

Guest
Jag laddade ner nya MPLAB 6,40 från Microchip hemsida och fann att PICStart Plus programmeraren har en "uppdatering" modul presenterar PIC18F8720 ersätter denna modul den befintliga PIC17C44. Har någon schema för denna "uppdatering" modul eller en länk till någon dokumentation om det? - Jayson

hi ingen "update modul" vid uppgradering PicStart, bara avfyra en ny 17C44 med befintlig programmerare och den nya hex-filen är försedd med MPLAB. öppna programmeraren och ändra 17C44.

Ja det är "uppgradering" modul för picstart +, och jag letar efter den schematiska också. Den använder pic18f6720. Här är några ytterligare information: h ** p :/ / www.microchip.com/1010/pline/tools/picmicro/program/picstart/index.htm h ** p :/ / forum.microchip.com / tm.asp ? m = 5908 Hälsningar

Hej Har någon hittat någon systematisk eller gjort sin egen? Är det bara att göra en stiften och använda lämpliga stiften?

Ok stroma och ledsen, jag visste inte detta nya tråkiga sak från Mchip: roll: Faktum är att jag är så uttråkad med detta att jag köpte en Elnec Pikprog + som redan programmets nya 18F chips lycka till !

Hej vänner, jag ska försöka att be om hjälp Microchip technicall stöd. Ibland sedan jag be dem om shematic för PIC17C7XX till DIP40 omvandlare - för PICStart programer och de skickade mig pdf. Detta verktyg kostar cirka 140 dollar och de skickade mig shematic helt gratis :). Jag informerar dig för respons i detta avsnitt. Hälsningar

Hej vänner, äntligen hittade jag PDF för adaptern. Här är det. Njut. PIC

[Quote = PICUser] Hej vänner, äntligen hittade jag PDF för adaptern. Här är det. Njut. PIC [/quote] Hej PICUser, är uppgraderingen Modulen nästan som "Basic Stamp" modul och använder en PIC18F672 TSOP anordning som är en styrelse som matchar 40pin storlek 17C44 och bara pluggar in i IC basen uttaget som du skulle Koppla in 17C44. Kan du få tag på det schema? (Vi träffades på Microchip forumet) Hälsningar, William?:

Hej stroma, jag har inte uppgraderingen modulen tänkte att en upp själv, har jag möjlighet att göra TSOP på önskad storlek PCB. Jag kommer från Sydafrika, växeln hastigheten till US $ och vår valuta är inte bra för mig. Det går priset är US $ 29,99 som jag kan gånger tio för min valuta. Processorn (18F6620) kostade mig bara + - US $ 10,00. Men om jag inte kan få pinout jag köpa en och dra en schematisk bild av det och skicka det för här för dem som vill ha det. Hälsningar, Whacko

Whacko, Om du funderar på att göra det själv så har du schemat för det? - Jayson

[Quote = Jayson] Whacko, Om du funderar på att göra det själv så har du schemat för det? - Jayson [/quote] Jag har inte schematiska. Jag hoppades att någon har det, men om ingen har det, kan jag köpa uppgraderingen (PUM) modul och gör ett schema över hårdvaran. Då kan jag lägga upp den här. Whacko.

Jag jobbar på att spåra schematiska från PUM. Det är inte lätt, det är en dubbelsidig styrelse, med spår gömd under processor och 40 pin dip uttag. När jag är klar kommer jag lägga upp den. Hälsningar, Whacko.

Hej Vänligen dela schematiska och fritid Whacko en viss tid. Whacko, om du behöver hjälp med arbetet bara berätta, kanske vi kan hjälpa dig med routing om vi havea foto eller skannad bild. Detta är ur kurs behövs endast om det schematiska inte upp, men jag tror att det är av intresse för många medlemmar ... Tack för dina ansträngningar.

Hej X, måste jag spåra styrelsen. Jag har inte en högupplöst digital kamera, men bilden kommer inte riktigt hjälp nu, eftersom ryggen är oftast fylld med koppar pour, och en hel del detaljer är dold från insyn. Dvs under dopp uttaget och processorn. Du kommer mest propably måste göra dina egna alster med en större styrelse, är konstverket verkligen mycket liten. Men misströsta inte, jag gör mitt bästa. När vi har en schematisk, kommer det att bli mycket bättre. Hälsningar, Whacko.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back