REQ: schema för flash-baserade PICStart Plus programmerare

Hej igen alla! Jag har framgångsrikt testat PUM. Så, som utlovat här är filerna. Jag testade bara att programmera PIC12F683, men jag tycker det är allt ok. Det är inte behövt skära plastbit från locket! Det kan enkelt göras i en enda sida PCB. Om du har några problem, låt mig veta ...

Hej dears, jag söker efter länkar till DL MPLAB ver. 6.XX att bränna PUM. Kan någon ladda länken här i forumet. Tack på förhand Med vänliga hälsningar.

Jag har jobbat med det och jag hade inte hittat några problem.

Hai allt för denna uppgradering, som IC som skall användas är det 18f6620 eller 18f6720 pls bekräfta

Hej alla IAM en MTECH elev nu arbetar för närvarande med digitalt filter gran i Actel FPGA med 8051 ip kärna. kan någon hjälpa mig i programmering i FIR-filter i Keil kompilatorn i C ...

Hej Snälla ni, skicka compleate fil med kod och pcb filer. Hälsningar Rene

Hej alla nöjet att Enjoi alla honers män avseende från ny användare

Det verk än 100%? Jag tycker det är dyrt. Eller nej? [Size = 2] [color = # 999999] Inkom efter 5 minuter: [/color] [/size] Jag har en liknande svematic! Se den! Jag tror att det verk Filen skapas av Protel99.

[Quote = Johnmx] Hej igen alla! Jag har framgångsrikt testat PUM. Så, som utlovat här är filerna. Jag testade bara att programmera PIC12F683, men jag tycker det är allt ok. Det är inte behövt skära plastbit från locket! Det kan enkelt göras i en enda sida PCB. Om du har några problem, låt mig veta ... [/quote] Hej Johnmx, Kan du skicka attach (PUM.rar) till min privata (suskeb@gmail.com) snälla? Jag har inte tillräckligt PTS. för nedladdning. BTW är det coplete schema för PSP eller bara uppgradera? Blir nog vara glad att få andra bilagor från detta ämne också. Tack och vande för dålig engish. Vänliga hälsningar, Suske Heh, jag har nog poäng. Nu: D Tack i alla fall ...

Är det ok att ersätta PIC18F6720 med PIC18F6722? Den 6720 är föråldrad. Och hur ersätta 17C44 med Micrchip rekommenderade byte (den 18F452 eller 4520?)

Hej, hade jag byggt en PCB enligt Johnmx s föreslagna utformning och löds på PIC18LF6720 på kortet. Jag importerade den fasta programvaran pspls42003.hex med MPLAB 6,30 och ställa in konfigurationen biten som föreslagits av Johnmx. Efter att jag programmera kortet. Den är programmerad med framgång. Men när jag testa den hemgjorda PUM (genom att ersätta pic17c44), fungerar det inte. Jag får felmeddelandet "Denna enhet kräver att fast programvara version 3.0.7 eller högre". Försökte annan version av FWS (inkl. pspls44001, pspls45002, pspls41006 och pspls4005) men alla gav mig samma felmeddelande. Kan någon hjälpa mig? Har jag ställa in konfigurationen biten korrekt? Tack!

Hej, jag är ny på picstart, så kan vem som helst förklara hur att koppla ihop PUM till DB9 serieport och hur portera den fasta programvaran till P18f6720 och från var du kan få den? Tack

Det är en mycket komplex och gamla krets. Bättre och enklare att bygga eller köpa en PICkit2.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back