RF CMOS Layout

A

AdvaRes

Guest
Hej ledamöter

Jag planerar att göra layouten för en kretsar baserade på RF CMOS-transistor.Jag letar efter ett material eller handledning som visar hur man gör det och consederations att ta hänsyn till.Jag behöver ett mycket grundläggande handledning som CMOS RF Inverter eller CMOS RF dff layout handledning.
I själva verket en stor skillnad finns mellan konventionell utformning och layout för RF transistor.

Alla dina råd och synpunkter är welcommed.

Tack på förhand.

AdvaRes skrev:

Hej ledamöterJag planerar att göra layouten för en kretsar baserade på RF CMOS-transistor.
Jag letar efter ett material eller handledning som visar hur man gör det och consederations att ta hänsyn till.
Jag behöver ett mycket grundläggande handledning som CMOS RF Inverter eller CMOS RF dff layout handledning.

I själva verket en stor skillnad finns mellan konventionell utformning och layout för RF transistor.Alla dina råd och synpunkter är welcommed.Tack på förhand.

Jag tror att de olika beteween konventionell layout och rf layout är parasiter lock och motstånd, och på samma Temne bullret isolat av RF MOS bör effektivare.Så du är
bäst att lägga till fler guardring för RF MOS är det mycket improtant.

jecyhale skrev:

Jag tror att de olika beteween konventionell layout och rf layout är parasiter lock och motstånd, och på samma Temne bullret isolat av RF MOS bör effektivare.
Så du är bäst att lägga till fler guardring för RF MOS är det mycket improtant.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=1012836 # 1012836Läggas till efter 6 minuter:Jag tror SOI är ett bra val, men det är vanligtvis inte tillgängliga i gemensamma RF process.
Och om du bara design en rf utan mycket digitala block, SOI är för dyrt.

Detta är min åsikt.Mycket glad att jobb med dig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back