roterande pulsgivare för proteus.needed

A

albert22

Guest
Hej, jag börjar använda proteus att simulera ett litet system med en 16x2 LCD, några tryckknappar och vridkontrollen. Hittills har jag inte kan hitta en modell för en roterande pulsgivare på Proteus bibliotek. Finns det en modell som jag kan få, för något som liknar den här? http://www.ctscorp.com/components/datasheets/288.pdf gäller

Hej, ser jag inte vridkontrollen för Proteus, men många av denna typ kodare har en kvadratur utsignaler, och när du ändrar riktning fassignal förändring Annandag 90 grader. Så kan du använda två pulsgenerator för att simulera kodaren.

proteus lib aktiv / vippkontakten BCD aktiv / vippkontakten HEX

Tack för ditt svar Jag har tryied de thumbswitches som Necati sagt men produktionen är inte en kvadratur signal. Jag kan ansluta en bal på utgångarna för att få rätt kod. Men stoppar att öka / minska när den når gränserna. Och det är inte mycket användbar för att simulera en datainmatning. Jag försöker fortfarande att konfigurera ett par generatorer för att få kvadratur pulser men jag dont se hur att generera de nödvändiga pulser på pressning av upp / ner-knapparna. Ett alternativ skulle kunna använda en updown räknare och en bal men detta kräver mera kretsar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back