RS232 VHDL-kod för Spartan-3E

F

frid4y

Guest
Jag har en Xilinx Spartan-3E och vad jag vill göra är detta:

Tryck på en knapp ex.East knapp på bordet och skickar en signal till exempel."00101100" till en enhet i andra änden av spartanerna RS232-port.

Precis när jag trycker på knappen och lampor om jag vill skicka denna signal via den seriella porten kan säga till en dator i andra änden.

Det enda jag har gjort är att skicka en karaktär genom HyperTerminal till styrelsen och retur mig en annan karaktär.men när jag försöker använda styrelsen som befälhavare Jag fastnar.

Som ni kanske tror att jag är ny på detta område.Tack.

Här är en möjlig strategi för projektet.Varje gång du trycker på knappen, kan du ladda ett skiftregister med önskad serienummer lite mönster, inklusive start och stopp bitar.Klockan flyttar register ut till den seriella porten.Självklart behöver du även en överföringshastighet disk som styr övergången kurs.Du kan också behöva debounce den tryckknapp.Det är bara en allmän strategi.

Jag tänkte skriva en Wishbone Master gränssnittet så att det utlöses varje gång jag trycker på en knapp på brädet och kommer att skicka data som är kopplade till den knappen.Bara genom att skicka data som ni föreslog det är inte alltid säker på att uppgifterna kommer att skickas om kanalen är upptagen.
Grejen är att jag försöker skriva VHDL-kod utan att ha mycket erfarenhet på det området.

--- Update börjar ---
Jag gjorde sist!Jag använde Wishbone gränssnitt för att skicka och ta emot data från FPGA till datorn och morgon kommer jag att försöka köra en robotarm med hjälp av signaler jag sänder via serieporten från FPGA till robotarmen.Hope it works.
--- Update slutar ---

hej kan du ge mig koden?Jag tittar på att använda en RS 232 för och jag har några probs

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back