server och klient apllication

W

wajahat

Guest
Hej alla, jag vill utveckla ett program med information enligt följande

1 sända data från GSM / GPRS-modem för server som sparar data
2 kunder kan komma åt den här servern via internet

min fråga är hur och på vilket språk den här servern kommer att develpoed.
vad som skulle vara dess egenskaper?

Om jag sendind en enkel signal
t.ex. sinusvåg och jag vill att det ska visas på klientsidan, i vilken form jag kommer att skicka data eller kunden kommer att extrahera data från servern och använda sina egna program för att konvertera dessa data till bild som skall visas.

Alla svar inthis beaktande skulle vara till hjälp.
hälsningar
wajahat.

Citat:

1 sända data från GSM / GPRS-modem för server som sparar data

Hej Wajahat

Kan du specificera kraven mer information.
Jag antar att systemet kommer att bestå av en server tillämpning som körs på en dator och flera klienter som kommer att ansluta till servern via GPRS.
Kunderna kan vara inbäddade enheter eller PC-program som använder GPRS-modem för Internet-åtkomst.
Dessutom
är det viktigt att veta vilka uppgifter behöver du vill överföra, hur mycket är det, måste du skicka det i realtid, eller så kan du spara den första i en del minne buffert.

SuperUser skrev:

Hej WajahatKan du specificera kraven mer information.

Jag antar att systemet kommer att bestå av en server tillämpning som körs på en dator och flera klienter som kommer att ansluta till servern via GPRS.

Kunderna kan vara inbäddade enheter eller PC-program som använder GPRS-modem för Internet-åtkomst.

Dessutom är det viktigt att veta vilka uppgifter behöver du vill överföra, hur mycket är det, måste du skicka det i realtid, eller så kan du spara den första i en del minne buffert.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back