Skillnaden btw OFDMA sub flygbolag och FFT

O

okubote

Guest
kan någon förklara för mig skillnaden btw OFDMA sub flygbolag och FFT? Hur implementerar jag i Matlab, hur 1024 underbärvågor fördelas / fördelat tre sub kanalisering med piloten underbärvåg i varje sub kanalisering för 300 användare? Jag kommer verkligen uppskatta all hjälp återges. Tack på förhand

Kan du ge mer information, vad OFDMA standard pratar du? Du behöver veta piloten fördelning, antal användare, aktiva och virtuella flygbolag etc.

FFT är inklusive uppgifter underbärvågor, underbärvågor pilot och null bärare. OFDMA underbärvågor medeldata underbärvågor + pilot underbärvågor.

[Quote = okubote] kan någon förklara för mig skillnaden btw OFDMA sub flygbolag och FFT? Hur implementerar jag i Matlab, hur 1024 underbärvågor fördelas / fördelat tre sub kanalisering med piloten underbärvåg i varje sub kanalisering för 300 användare? Jag kommer verkligen uppskatta all hjälp återges. Tack på förhand [/quote] transportören tillhör OFDM inte OFDMA. i OFDM vid sändarsidan är underbärvågor bildas med IFFT och mottagare FFT-processen används för att återställa den. OFDMA är tillgången teknik OFDM-processen. Om du hittar Matlab-kod Eric Cosby från någonstans, kommer det att hjälpa dig mycket. Denna kod har inte piloter varken vakt intervall, men du kan redigera koden i enlighet därmed. Din fråga om 300 användare verkar vara ungefär OFDMA, någon ALSE måste besvara det, im inte mycket säker om det. Naveed

jag ska genomföra eller skriva en Matlab-kod för 1024FFT, 10M bandbredd OFDMA FUSC underkanal konfiguration i 802.16e. bandbredden är uppdelad i 16 delkanaler med varje subkanal består av 48 sub bärare. Din hjälp kommer att vara mycket uppskattat. tack

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back