Skillnader mellan Haykin böcker

M

Max Planck

Guest
Hej, jag vet att det finns två Haykin s kommunikation böcker: "Communication Systems" (jag har 3 ed) och "En introduktion till analog och digital kommunikation". Kan du berätta vad är skillnaderna mellan dem? Är det värt att köpa senare en?

För det första är innehållsförteckningen. För kommunikation Systems: Stokastiska processer kontinuerlig våg Modulation pulsmodulering Baseband Pulse överföringssignal-Space Analysis passband digital överföring bandspridningsmodulering Multiuser radiokommunikation grundläggande begränsningar i Information Theory Fel-Control Coding En introduktion till analog och digital kommunikation: Fourieranalys Filtering och signaldistorsion spektraltäthet och Korrelation digitala kodningen av analoga vågformer intersymbolinterferens och dess botemedel Tekniker Modulation Sannolikhetsteori och stokastiska processer Buller i analog modulering Optimala mottagare för datakommunikation Detta bör ge en uppfattning och hjälpa en att avgöra. Det bästa sättet jag tror att sådana beslut är att kolla in innehållet och sedan läsa recensioner av respektive böcker på Amazon. Om man kan få tag på boken från någonstans, kan en kontrollera om det är värt det och sedan beställa online.

Var kan jag hämta "moderna filter" av Haykin? Jag behöver det för min sista nästa vecka

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back