Sub Threshold problem när du använder TSMC 0,18 um-teknik

E

elbadry

Guest
Kära alla, använder jag nu TSMC 0,18 um-teknik. Jag lider av problemet att för små strömmar (få uA), har W / L är mycket liten (ibland mindre än 1) för att ge rimliga Veff. Finns det något sätt runt det?

Du använder BSIM nivå 3 eller 4? Kontrollera femte värdet ekvationen. Sänk femte.

förutom strömspeglar det är ok att arbeta in paret i under tröskelvärdet regionen så länge åra modell stöder. Mismatch skulle vara mer VGS-VT är låg för nuvarande speglar.

[Quote = elbadry] Dear All, jag använder för närvarande TSMC 0,18 um-teknik. Jag lider av problemet att för små strömmar (få uA), har W / L är mycket liten (ibland mindre än 1) för att ge rimliga Veff. Finns det något sätt runt det? [/Quote] Jag frågar vad är det rimligt värde på Veff?? och varför? är 50mV bra eller för lite?

[Quote = mady79] jag inte fick vad som är problemet om W / L

[Quote = mady79] jag inte fick vad som är problemet om W / L

strömspeglar behöver högre Veff becouse för närvarande råder obalans blir högre om Veff är större. Om du vill lågspänning obalans, bias du transistorn i svag inversion är bättre. Normalt, med Veff på 50 mV, kommer din transistorn inte i stark inversion. Ett Veff värde större än 100mV normalt ett säkert värde för stark inversion drift.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back