tapeout

D

diemilio

Guest
HI EVERYONE
Kan någon förklara mig vad som händer under tapeout???

Tack för hjälpen,

diemilio

Jak na razie większość dyskusji o nadchodzących procesorach z rodziny Skylake skupia się na ich podatności na podkręcanie. Mimo to zaczynają pojawiać się także inne informacje na temat przyszłej platformy sprzętowej. Ostatnio ukazały się w Internecie zdjęcia płyty głównej Mini-ITX do tych procesorów. Zrobiono je na Embedded World 2015, targach dedy...

Read more...

Du skall ge GDSII filen till din fab tillsammans med några uppgifter som krävs enligt fab.Den Semicon fab kommer att utveckla mask baserat på dina filer.masken kommer att utvecklas ytterligare som dör och sedan bindning av kuddar och förpackningar kommer att göra en ASIC

Så tillverkning, test på chip och förpackning sker på detta stadium???Eller är de olika stegen?

LVS och Demokratiska republiken Kongo kontroll måste göras innan tape out

Det är en scen där du överlämnandet din chipdesign till gjuteriet såsom TSMC, UMC osv.Du måste följa riktlinjer och fylla de nödvändiga uppgifter som begärdes av gjuteriet.Du måste se till att du designen är ren i aspekter som timing, Demokratiska republiken Kongo, LVS, Antena, densitet, Fyll innan jag ger data till gjuteriet.

Förpackningar och tester utförs senare och tapeout har ingenting att göra med det

Tape kommer ut efter, slutförandet av modulen nivå kontroll och full chip kontroll av RTL, där det layout skapas och då det ges till tillverkningen laget.Sedan efter det verkliga provet kommer ut

Tapeout: alla vi konstruerar är komplett dvs RTL Design, syntes, Layout Demokratiska republiken Kongo, LVS och konstruktionen är redo att fabricerade.Låt mig veta om detta klargörs.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back