TL082 och CA3140 Nätaggregat

R

reg_ftg

Guest
Kan någon hjälpa mig jag behöver en schematisk för att driva TL082 och CA3140

för TL082 pin4 är-V och stift 8 är + V för ca3140 pin4 är-V och pin7 ps + V använder 7815 för + V och 7915 för-V

Tack för ur uppmärksamhet jag vet om tappen men jag visste inte de bättre scheman som strömkälla som IC `s Om inte misstar det behöver + - 15V Jag behöver en krets som genereras just volt med lämpliga nuvarande

Hej, behöver du inte + / -15 nödvändigtvis. med + / -5 nämnda opamps ha tillräcklig input common mode sortiment och utspänning Swing för många tillämpningar. Utbudet kan vara antingen hög kvalitet eller enklaste, beroende på dina behov. Vad är din primära matningsspänning?. T. ex. Om du redan har +5 V, kan du helt enkelt använda en 7660 spänningsomvandlare. Hälsningar, Frank

Om du vill kan du använda GND istället för-V och bara använda en 5V (LM7805) för + V

Jag tvivlar, om kretsen kan användas med samlad leverans. Endast CA3140 har ingång common mode sortiment, inklusive negativ försörjning är TL082 långt ifrån det och ingen av dem har utgång rail-to-rail kapacitet. TL082 anges inte för matningsspänning under + / - 3,5 V. För enkel leveransen ska TL082 ersättas av en lämplig del. Och det skulle kunna vara, som är avsedd kretsen inte lämpar sig alls för samlad leverans operation.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back