Trådlös Väderstation

K

kit_714

Guest
Hej Alla,
.

Jag skulle vilja göra ett projekt med anknytning till trådlös väderstation.Den reqirements helt enkelt beskrivas på följande sätt.

Funktion: temperatur, relativ fuktighet, vindhastighet, vindriktning, tryck, UV upptäckt, Realtidsklocka och (kompass är tillval).
Meddelande: Använd RF-modul för att sända och ta emot data

Strömförsörjning: solpaneler och ett batteri rechargable kretssystem

Data output: LCD-display som visar information om vädret

Så jag skulle vilja få några råd från er alla.Information såsom val av givare, MCU, hårdvara kretssystem, källkod, hänvisning hemsidor ...
osv ... det skulle vara välkommet.

Tack för hjälp från er.

Kit

Kit

- Börja med att välja sensorer (eller berättar mer om dem)
- Titeln säger att vädret stationen kommer att vara trådlös.Vad sortiment vill du uppnå?

Bästa,
Nick

Vad mikrocontroller Planerar ni att använda?

Språk du tänker använda?

Jag
ska vara villiga att hjälpa till?

Hej alla,

Jag föredrar att använda 8051 och använder C för programplaneringen.Är det ok?En bättre val?

Och jag måste söka en del information på internet ... om RF IC .... det verkar som cc1000, cc1100, cc1100 är gemensamma ...

eftersom jag är inte så bekant om principen om RF .... så kan ni alla ge mig några tips om dessa IC?

Förresten, ni alla är välkomna att lämna meddelande om val av sensorer, hänvisning webbplatser, programmering skicklighet, föreslog schemetics ...
osv ...

Tack.

kit

kit_714 skrev:

Och jag måste söka en del information på internet ... om RF IC .... det verkar som cc1000, cc1100, cc1100 är gemensamma ...

Hej Nick,

Kostnaden är begränsad .....

Och jag skulle vilja design kretsen genom att använda IC ...Läggas till efter 1 minuter:Hej Alla,

För övrigt gör någon har idéer om val av sensorer?

Dessutom skulle det vara välkommet om det finns schemetics om batteriet ladda kretssystem med hjälp av en solpanel som kraftkälla ....

Tack

Kit

kit_714 skrev:

Hej Nick,Kostnaden är begränsad .....Och jag skulle vilja design kretsen genom att använda IC ...

Hej,

I själva verket är detta ett skolprojekt ... så kostnaden är begränsad ....

Om det finns förslag på billiga design på kretssystem .... välkomna att föreslå ....

Tack.

Kit

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back