Transmit data serie genom RF

M

mystic_matrix

Guest
Hej,
Jag har gjort ett SMS sändare och mottagare med hjälp AT89c51.De kommunicerar i serie via ledningar närvarande.Den har en 16x2 LCD-skärm, kan samverka med datortangentbord att skriva meddelandet.Jag har försökt sändning och mottagning via IR och det fungerade också.
Det fungerar mycket bra med ledningar och IR, men jag vill överföra via RF (Radio Frequency).

I havn't any Idea of its circuit and concept.

Jag vill kombinera både sändare och mottagare i en att göra Transceiver.
Jag vill inte köpa det för att någon sa till mig att Transceiver moduler är mycket kostsamt.
Så du föreslår mig vad man ska göra och hur du gör.

Med vänliga hälsningar,
Mayur

De är billigare än du kan bygga dem i små mängder.Det enda som är billigare är om du redan äger en mottagare som du kan använda.Ett exempel är en AM-bandet sänds bandet mottagare.I detta fall kan du göra en enkel oscillator för en sändare och en ton modulering.

Ja UPPBLÅST är rätt i små mängder är bättre att köpa alla redo att gå
Om du är i
USA ..
den här killen säljer mycket billiga grejer
http://www.sparkfun.com/shop/index.php?shop=1&cart=54691&cat=62 &

Om du planerar att bygga din produkt i thouthands ..Tja RF produkt förändras varje dag:
kolla in www.ti.com de har en tranceiver
också melexis har mycket trevligt MULTI BAND produkt. TH7120. Jag gjorde en design för ett år sedan med det ..är en trevlig produkt ..

kontrollera QUICK RADIO från MICREL ..Och sist men inte minst /.
våra kontakter med mikrochip (de ens har en CPU sändare i ett enda chip) ..

hej,
tack för svar men jag vill göra det genom allmän komponenter
liksom allmänna IC ...............de säljer sina produkter men jag vill ha riktig info som kan hjälpa mig göra min egen Transceiver krets ...
Dess kretsloppsdiagram annars skulle hjälpa plz

det finns flera transceiver IC från företag som MAXIM.Dessa IC kan även fick gratis !!!!!!utvärdering om u lämna bara ett online-formulär.och u kan få de olika IC för olika byggstenarna i en RECV och TRAN kretsar och fullständigt genomföra TXRX om ur egen

prova den här länken
http://www.maxim-ic.com/ASICs/wireless/wire.htm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back