tre fas spänning

ianp kretsen av topp-detektor som u föreslås ger fel spänning (nästan dubbelt så mycket) om 150Hz ac sinusvåg input signal.please Låt mig veta hur du ska åtgärda dem.

Citat:

Ianp, toppvärdet detektorströmkrets är fantastiskt.
Det fungerar förbaskat bra, men jag använder OP07 stället för LM353 (det finns inte i mitt område).

i stället för att mata spänning direkt från kraftledningar, m mata spänning till den via en UPS-enhet.ett färdigt voltmeter och en multimeter båda visar 203 volt växelström, men den här banan visar 436 volts.my annons och mikrocontroller avsnitt är perfekt och spänning delningslisten avsnitt är också perfekt, men topp detektorströmkrets visar fel vid produktionen.Jag sholud får spänningen kring 1.1volts DC på topp detektorns utgång men nu dess visar något runt 2,08 volt likström.Jag tror att UPS-enhet
isnt ge full sinewave och även inte vid 50 Hz.Hur kan jag göra detta peak detektor en generaliserad en.

synd om störande u igen.Jag försökte ändra värdena kondensator och motstånd och även opamp som u sa, men ändå inte gjort ...

Prova att testa topp-detektor med likströmsspänning <-> maximal spänning ..
Ansök 0-5Vdc till ingången (pin3) och du bör läsa samma likströmsspänning vid produktion (pin7) ..

Hälsningar,
IanP

Egentligen Ianp vad
jag har hittat är den krets som fungerar bra för sinusvåg men om vågformen ändrar värdet disturbs.How kan jag göra en allmän ett?Det finns en krets som kan ge mig en DC RMS spänning propotional AC Inspänning istället för topp-detektor (som ger mig ac toppnivån dc lika spänning produktion)?

Tack.

Det finns särskilda IC som omvandlar RMS till DC ..
En av dem är LTC1966 (http://www.linear.com/pc/downloadDocument.do?navId=H0, C1, C1154, C1086, D4563) ..
Du kanske ska gå på det sättet ..

Hälsningar,
IanP

Tack Ianp för svar hittills.Jag var nästan klar med mitt projekt när jag blev tillfrågad för 3-fas 3 wire ingång.Jag tror vad jag har designat är en 3-fas 4-wire system.Jag
blir ombedd how'll systemet att fungera i en 3-fas 3-tråd situationen anledning till fas till fas mätning vi har gjort formeln teknik (((Va Vb) / 2) * √ 3) och inte hårdvaran väg.

Kanna fullständig behaga guide mig vad ska jag göra för att göra systemet såväl kompatibel för 3-fas 4-tråd samt 3-fas 3-tråd.

Tack så mycket.

I 3-tråd konfiguration (delta) kan man på konstgjord väg skapa neutrala genom att ansluta tre motstånd i en stjärna configutation - centrum punkt kommer nya N (eutral) som
används för mätning ändamål, kan användas på liknande sätt som den fjärde tråd i 3-pahase med Neutral ..

Hälsningar,
IanP
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

tack.det
är en strålande idé.idag
Jag ska prova på samma sak.för mitt system som mäter 0-1000 volt tror jag tre motstånd varje 10Kohm gör.rätt?

Jag hittade den här länken kan det hjälpa på något sätt att bestämma värdena för de tre motstånd.
http://www.play-hookey.com/dc_theory/deriving_delta_y_conversions.html

10kΩ kan vara små som du måste akta dig för den värme som alstras i dem ..
I det här fallet kan du överväga två uppsättningar motstånd: en, för spänningar under 100V, och i detta fall 10kΩ/2W kommer sannolikt rätt val, och den andra för spänning> 100V -> 100kΩ eller nåt sånt ..

Hälsningar,
IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back