T
Temporary-Failure
Guest
Jag har 1000W justerbara 4,8-24V utgång SMPS och mindre 5W 12V SMPS utgång. I min design jag behöver regleras 5V för Atmel AVR (VCC och referensspänning för AD-omvandling). 12V ut från små SMPS och 7805 regulator och där har vi 5V. Atmel och 7805 är jordad till de mindre SMPS. Det finns två motstånd i serie anslutna till 1000W SMPS utgång och AD-omvandling spänning tog mellan dessa två motstånd. Nu tänker jag som gör detta arbete? Det finns två skäl. 1000W SMPS marken och 5W SMPS jord. I denna situation har jag referensspänning och jord från mindre SMPS och spänning som bör mätas är från större SMPS. Jag är inte riktigt säker gör AD-converison arbetet nu. Om (eller på grund) någon inte förstår vad jag menar här är en pic: [URL = http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/electronhell.jpg] Electron Hell [/URL] 5V_maa = jord från mindre 5W , 12V SMPS 1000W_GROUND = jord från 1000W, 4,8-24V SMPS J4_4.8-24V TBLOCK är kontakten där är 1000W SMPS är ute och jord ansluten. Har detta system slag eller är det bränna min Atmel?