USB/RS232 Prolific PL2303

Utgången är RS232, inte TTL. Du behöver MAX232 i kretsen. Vanligaste orsaken till skräptecken är att HyperTerminal och mikrokontroller använder olika baudhastigheter. Se till att baudhastigheter är korrekta. Du kan också få problem om någon UART spårar ur synk. Detta händer på grund av spikar på linjen under kabelanslutningar. Jag använder ett gratisprogram som heter TerraTerm snarare än HyperTerminal. TerraTerm måste menyalternativ för att spola buffertar och återställa serieporten.

Jag kan inte få reda pl2303 pin bibliotek i Orcad. Kan du hjälpa mig?

[QUOTE = hoangthanh65, 524.662] Jag har en USB / seriell kabel, men det fungerar inte. Hur kan jag göra??? Jag tryied många föraren men ......: -

Man tittar på schemat, är det verkligen nödvändigt att använda placera spolar (dvs. L1, L2, L3 och L4) när du ansluter USB-porten?

Hej mästare, har du samma sak för FTDI chipet? liknande ft232?

PL2303 är en av de besvärliga omvandlare jag någonsin kom över. Jag brukar använda det för min 89-serien programmerare som är en seriell port baserad en. Jag har en konverterare PL2303 krets kvickhet, vars RX-och TX stiften ansluts till den fasta programvaran mikrokontroller. Jag har försökt detta omvandlare med gott om drivrutinerna finns tillgängliga från olika källor. Men problemet är min dator hänger sig varje gång jag försöker program eller läsa. Jag codnt felsöka problemet hittills. Också försökt experimentera med olika Baud priser också. Men ingenting fungerade bra. För närvarande är jag med CP2102 chip från silabs som gör ett utmärkt jobb. Det fungerar faar mer bättre än produktiv. Det enda problemet med denna Silabs omvandlare är om programmeraren inte används i 30 sekunder eller mer, inte datorn inte identifiera omvandlaren och det måste kopplas ur och pluggas igen för att USB-porten få det att fungera.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back