utformning av transformator-mindre företag (modifierad sinusvåg)

J

jootachappal

Guest
Hej, jag vill designa en liten modifierad sinusvåg transformatorlös UPS (400 Watt). Kan någon hjälpa mig med blockschema och schematiskt? Kommer att vara extremt tacksam.

Hej, Om du menar utan transformatorer, inte ens ferrit sådana, då måste man första steget upp batterispänningen till hög spänning (260-300V) med boost-omvandlare och sedan använda H-brygga-omvandlare. Jag tror att vad du menar, är inte tungt järnkärna transformator. I så fall kan du använda SMPS med en ferrit transformator. Första steget upp batterispänningen med användning av en tryck-drag-omvandlaren drivs av en SG3525 och sedan använda H-brygga-omvandlaren drivs av SG3525 och IR2110. För laddaren sidan av saken, använd en järnkärna transformator eller en flyback omvandlare med TOP / Viper eller UC384x och MOSFET. Jag rekommenderar att du använder en transformator. Med bara induktor innebär, behöver du en mycket låg duty cycle med höga toppar strömmar och du kommer också att kräva en hög spänning MOSFET / IGBT som troligen kommer att ha högre RDS (on) motstånd, vilket kommer att resultera i högre förluster. Hoppas att detta hjälper. Tahmid.

thnx allt. Ja med transformatorlös menar jag att det har att använda en hög frekvens transformator. en sak till. Eftersom sjuka ska desigining en offline UPS för PC kommer systemet att stänga av om bytet är inte snabb mellan nät och inverter.what shud vara växla tiden mellan nät och inverter så att systemet inte blir av.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back