UWB Pulse Generation (undviker SRD)

K

Krenzo

Guest
Jag jobbar på ett projekt som kommer att använda UWB pulser för flygtid applikationer. Jag planerar att använda en diod steg återhämtning som många tidningar diskuterar med en SRD-krets. Men SRD är lite svårt att komma med (kan inte bara beställa dem från Digikey), och så jag börjar fundera på andra sätt att generera UWB pulser. I min mottagare, jag planerar att använda en ADCMP572 komparator från Analog Devices att upptäcka när UWB puls anländer. Det är möjligt att upptäcka en minsta ingångsnivå puls 80 ps och har en 35 ps utgång höjning / sänkning tid. Skulle det vara möjligt att generera en UWB puls med hjälp av denna komparator i sändaren? Om jag skickar en 10MHz puls till jämföraren s P ingång och en 100ps fördröjd version till N-ingång, skulle jag ha komparatorutsignalen hög för bara 100ps tills den fördröjda pulsen når N och sätter utgången låg igen. Det låter som det skulle fungera, men de ADCMP572 utgångarna i KML. Jag är inte särskilt bekant med KML. Kan jag slå bara en kondensator på en av CML utgångarna (som har en 400mV uppgång men det är centrerat kring VCC) för att få en positiv AC puls centrerad kring GND och mata in det i en differentiator (för att få en monocykel) och sedan en förstärkare och antenn för sändning? Några råd eller förslag om UWB uppskattas.

den adcmp573 visar utsignalen ha två oberoende steg emitterföljare. Så du kan använda dra ner resistiva laster och få en enda slutade utdata från varje stift. Du inser att det spänningssving bara kommer att vara 0,6 V pk-pk, så det kommer inte att gå mycket långt som en sändare. Jag misstänker att det obuffrade adcmp572 skulle ha några udda ringsignaler / tidsfördröjning problem om du misbalanced utgången är single-ended. Du kan göra lite bättre med båda utgångarna och någon sorts plan foder UWB antenn. På så sätt kommer du att få en fullständig 1,2 V pk-pk spänningssving in antennen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back