vad är det booleska ekvation 2BIT heladderare??

C

cyw1984

Guest
ingång A0 A1 B0 B1 Cin utsignal Sum0 Sum1 Cout .... Thx mycket

Du menar 2 bitar heladderare! väl fastsatt är en PowerPoint p; lätt kolla upp det om du behöver hjälp att bli mer exakt: heladderare Ingång: A, B, C utgång S och Cout Cout = AB + CB + AC S = (A 'B + A B') XOR C = (A XELLER B) XOR C

O. .. sorry Hur 2 - bit heladderare? Jag kan NIT hitta i PowerPoint bifogade filen eftersom jag tyckte att S0 S1 och förädling är mycket komplex jag hittade S0 liknar 1 bit heladderare .... Jag är också A0 XOR B0 XOR Cin, men S1 är mycket komplex Någon kan hjälpa .... tacka

TACK PAKITOS, utmärkt inlägget: D. oftast när de säger heladderare lägger vi tre nummer, var antalet 1 bit. PPT som pakitos postat är grafiskt och UTMÄRKT + innehåller rätt och lätt ekvationer. cyw1984 du menar att du vet S0, men du vill att vi ska lägga upp S1, eller hur? och varför u sade: O. .. sorry?

[Quote = pouchito] TACK PAKITOS, utmärkt inlägget: D. oftast när de säger heladderare lägger vi tre nummer, var antalet 1 bit. PPT som pakitos postat är grafiskt och UTMÄRKT + innehåller rätt och lätt ekvationer. cyw1984 du menar att du vet S0, men du vill att vi ska lägga upp S1, eller hur? och varför u sade:? O. .. sorry [/quote] Du menar att du vet S0, men du vill att vi ska lägga upp S1, eller hur? JA REIGHT .. är vi tacksamma S1 och Cout ... av 2-bitars heladderare ... Tack

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back