Vad är en nollmodem

L

leechat2001

Guest
I kärnan felsökning för Windows 2000 jag använder windbg.
Jag vet inte vad som är en nollmodem ...!kan någon behag hjälpa mig ...!Kan du ge mig länkar studera vidare om windbg (Windows Debugger) och kd.exe (kernel debugger)Please help ...!

Tack
leechat2001

Jag har bara hört detta expresión används när man hänvisar till en seriell port kabel, som du skulle använda ansluta ett modem till en dator via den seriella porten.
Det är en referensstammar till hur signalkabeln kopplats till skillnad från en vanlig seriell kabel.

Barrybear

Citat:

Syftet med ett noll-modem kabel är att tillåta två RS-232 "DTE" enheter att kommunicera med varandra utan modem eller annan utrustning kommunikation (dvs. "DCE" s) mellan dem.

I enkla ord, det är en enkel RS232-kabel (serieport kabel) där trådarna korsas.Du ansluter en sådan kabel mellan 2 PC direkt, eller det kan också kopplas mellan 2 seriella portar för en enda dator.

Om du skulle använda en enkel kabel med raka trådar, det är stift 1 på en serieport går till stift 1 på den andra serieporten, går stift 2 till stift 2, ...då det kommer inte att fungera eftersom både seriella portar, sändnings stift är densamma och få stift är densamma.Du behöver data som kommer ut av TX (transmit) stift går till Rx (få) stift andra seriell port, och vice versa.Detsamma gäller vissa andra stift, såsom CTS och RTS, ...Så kabelarea dessa tråd.

På 2 PC, ser det till dem som om det fanns anslutna via ett modem, som redan skulle vara anslutna, förutom att det verkligen finns någon, bara en direkt anslutning.Därifrån uttrycket NULL-modem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back