Vad kan jag använda för att bygga en fingeravtrycksläsare?

3

3wais

Guest
Vad kan jag använda för att få fingeravtryck? Jag har läst något i wikipedia som säger optiska och kapacitans och ultraljudssensorer kan användas för detta kan de vanliga pekskärmar användas? eller där kan jag få någon av dessa sensorer att samverka med en mikrokontroller? Jag vill inte en färdig modul eller skanner. Jag vill göra en själv!

Det borde använda något som har en våglängd mindre än avståndet mellan två dungar av ett fingeravtryck.

Kan du vara mer specifik? du menar att generera en våg med våglängd mindre än de lundar och sedan mottar den tillbaka? Hur kan detta ske?

Kapacitans Scanner http://computer.howstuffworks.com/fingerprint-scanner3.htm
fingerprint-scanner- diagram.gif

Med andra ord, bygger du bättre ett chip fab eller köpa en kondensator matris ;) (och integrerad op-amp för varje punkt och läsa upp arrangemang för att lägga till smärtan) Annat än att någon form av skanner kan lösa det. Var det ultraljud, laser skanning osv. Även den kapacitiva metoden motstå smuts.

Se här: Cop hemlagad fingeravtrycksläsare [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 04:44 ---------- Tidigare inlägg var vid 04:41 ---------- [/STORLEK] [/color] Ultrasonic Scanner har förmågan att skanna under huden. Detta ger skannern möjlighet att kontrollera att det finns en levande person är närvarande. Dessa ger en hög nivå av säkerhet, men är långsammare än andra. Kapacitiv skannrar är mer resistenta mot förorening av smuts och skräp än andra skannrar. De är också mer mottagliga för störningar av statisk elektricitet Optiska skannrar ofta inkludera en LED ljus som används för att belysa fingeravtrycket. Sensorerna använder detta ljus för att skanna fingeravtryck. Dess beroende på ljus, men gör den känslig för störningar från omgivande ljus.

@ Tpetar så en vanlig pekskärm kan inte användas för detta ändamål, men tack för det användbara länken @ eagledot kan du förklara mer om ultraljud metod?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back