varför kan inte S / H-krets använder mycket liten kondensator?

I

iexplorer

Guest
Jag simulera en S / H-krets, använd kondensator låg som 100F, resultatet visar att felet verkligen är stor, men jag kan inte få orsaken. Om du använder fullt differentiell archi. och CMOS överföring grind, jag kan avbryta laddningen injection.the arkitektur är parasit okänslig arkitektur och opamp få tillräckligt vinning och SR.

Det kan på grund av transistorns parasitiska kondensatorn. Så du måste använda större kondensator för S / H jämföra denna parasitära kondensatorer.

en anledning kan vara att S / H-termiskt brus spänning är omkring sqrt (kT / C), vilket innebär C inte kan vara mycket liten, espacially för A / D-omvandlare som kräver hög noggrannhet

[Quote = IExplorer] Jag simulera en S / H-krets, använd kondensator låg som 100F, resultatet visar att felet verkligen är stor, men jag kan inte få orsaken. Om du använder fullt differentiell archi. och CMOS överföring grind, jag kan avbryta laddningen injection.the arkitektur är parasit okänslig arkitektur och opamp få tillräckligt vinning och SR. [/quote] Storleken på locket som används i SH ofta avgörs av tre faktorer. 1> Värmeskydd buller, KT / C 2> Matchande krav 3> kvantiseringsbrus. För hög resolutin ADC än 10bit, kravet på taket för KT / C buller om ofta i skuggan av kraven på matching.So den minsta storleken requierd att få en partitular upplösning överskuggade miminum storlek från KT / C buller synpunkt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back